اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

وجود 70 نوع ماده معدنی در استان زنجان

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه 70 نوع ماده معدنی در استان وجود دارد، گفت: زنجان از این نظر بسیار غنی است.

وجود 70 نوع ماده معدنی در استان زنجان

نیما ظهیریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با عدم احتساب معدن انگوران و برخی از معادن آهن، سرمایه‌گذاری مطلوبی در بخش معادن استان زنجان صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تغییر قانون معادن و مفهوم سرمایه‌گذاری در معدن سبب جذب سرمایه‌گذار در این بخش می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم این موضوع در دولت جدید دنبال شود.

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه با توجه به اینکه معدن یکی از پر ریسک‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در دنیا است باید دولت‌ها نیز در این بخش پای کار باشند، تصریح کرد: معمولاً دولت‌ها وارد فاز مطالعاتی معادن شده و ظرفیت‌ها را احصا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به منظور پایین آمدن ریسک سرمایه‌گذاری در بخش معادن ورود دولت‌ها ضروری است، اضافه کرد: استفاده از توان تشکل‌های معدنی همچون نظام مهندسی معادن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

ظهیریان با بیان اینکه در سیستم پهنه‌بندی جدید که در استان نیز در دست اجراست امکان استفاده از ظرفیت‌های معدنی برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود، ادامه داد: در سیستم پهنه‌بندی جدید معادن گسترده‌ای را می‌توان تعریف کرد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان از 80 نوع ماده شناخته شده معدنی در سطح کشور 70 نوع را دارد، یادآور شد: استفاده از معادن و مواد معدنی نیازمند همکاری سه‌جانبه بین مردم، دولت و سرمایه‌گذار است.

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در بیشتر مواقع در استفاده از معادن توجیه فنی قابل قبولی برای روستاییان ارائه نمی‌شود و آنها نیز مانع بهره‌‌برداری از معادن می‌شوند، اضافه کرد: این کار به فرهنگ‌سازی بالایی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه وقتی یک سرمایه‌گذار اقدام به اکتشاف و بهره‌برداری از معدنی می‌کند نباید حق روستاییان را پایمال کند، افزود: روستاییان نیز باید توجیه شوند که بهره‌برداری از معادن سبب ارزش افزوده برای آنها می‌شود.

ظهیریان به دغدغه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: همکاری و عملکرد دستگاه‌ها باید به نحوی باشد که به نفع مردم عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه معادن و منابع طبیعی از اموال عمومی به شمار می‌روند، تصریح کرد: مکان‌یابی درست برای واحد معدنی بسیار مهم است.

انتهای پیام/73006/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول