اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه نخست امسال صورت گرفت

استخراج بیش از 152 هزار تن ذخایر معدنی از همدان

معاون عمرانی فرماندار همدان گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از 152 هزار تن ذخایر معدنی به ارزش 124 میلیارد و 111 میلیون ریال از همدان استخراج شد.

استخراج بیش از 152 هزار تن ذخایر معدنی از همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی پیش از ظهر امروز در کارگروه توسعه بخش معدن شهرستان همدان با اشاره به اینکه 27 درصد معادن استان سهم شهرستان همدان است، اظهار داشت: شهرستان همدان دارای 70 معدن دارای پروانه است که 582 نفر در آن شاغل هستند.

وی با اشاره به میزان استخراج واقعی از معادن، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، 152 هزار و 753 تن برداشت شده است که شهرستان همدان 8.5 درصد سهم برداشت را داشته است.

معاون عمرانی فرماندار همدان بیان داشت: 146 میلیون تن میزان ذخیره معادن در شهرستان همدان بوده که 8.5 درصد را در استان داراست.

وی با اشاره به ارزش سرمایه‌گذاری معادن در سطح شهرستان همدان خاطرنشان کرد: 124 میلیارد و 111 میلیون ریال میزان سرمایه‌گذاری معادن است که نشان از سهم 24 درصدی شهرستان از استان را دارد.

محمدی با بیان اینکه 51 معدن در سطح شهرستان راکد و غیر فعال است، افزود: بیشترین حجم معادن در قسمت غربی استان است و نوع ذخایر معدنی استان لاشه آهکی، آهک، آهک صنعتی، گرانیت تزئینی، تراورتن، سیلیس، میکا و رزکوارتز از جمله این ذخایر معدنی است.

وی به علل عمده تعطیلی و غیر فعال بودن معادن اشاره کرد و افزود: مشکلات حقوقی، عدم تعهد از سوی بهره‌بردار، عدم احداث واحد فراوری، تجهیز و آماده‌سازی، مشکل با راه و شهرسازی، عدم کیفیت و نداشتن بازار و واقع شدن در مناطق محدود شده از جمله علل این مشکلات است.

معاون عمرانی فرماندار همدان به راهکارهای توسعه معادن اشاره کرد و گفت: توسعه معادن با محوریت شوراها و دهیاران و اختصاص بخشی از درآمد به روستاها انجام شود تا این مشکلات نیز حل شود.

وی عدم صدور مجوز بهره‌برداری بیش از حد توان کاربردی و کاربری در روستاهایی که توان برداشت دارند را راهکار دیگر توسعه این بخش دانست و افزود: با این امر زمینه رقابت ناسالم و تخریب منابع طبیعی و مشکلات ناشی از آن به شدت کاهش می‌یابد.

محمدی بر نظارت مستمر بر عملکرد نحوه برداشت معادن تأکید کرد و گفت: در هنگام صدور مجوز باید تخصص و توان کاری واجدان شرایط مد نظر قرار گرفته و مشکلات محیطی و تنش‌های اجتماعی در هنگام صدور مجوز لحاظ شود.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: سیاست توسعه معادن بر این است که فضا را باز گذاشته و فیلترهای بروکراسی اداری را بازتر کنیم تا این بخش نیز توسعه یابد.

انتهای پیام/89003/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول