اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد

استخراج سالانه 16.6 میلیون تن ماده معدنی در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: این استان با 8.7 میلیارد تن ذخیره مواد معدنی دارای رتبه سوم کشور بوده و با استخراج 16.6 میلیون تن ماده معدنی در سال رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

استخراج سالانه 16.6 میلیون تن ماده معدنی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی یکی از مناطق غنی کشور از نظر مواد معدنی به شمار می‌رود و از نظر وجود ذخایر مختلف و متنوع معدنی دارای موقعیت ویژه‌ای است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی افزود: تاکنون 52 نوع مواد معدنی از 65 نوع مواد معدنی موجود در کشور در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده است.

عظمایی این مواد معدنی را شامل مواد اولیه مصالح ساختمان و کانی‌های فلزی همچون مس و آهن و منگنز و کانی‌های غیرفلزی شامل کائولن، زرنیخ، سیلیس، پرلیت، زئولیت، ورمیکولیت، دیاتومیت، نفلین سینیت عنوان کرد.

وی تصریح کرد: از مواد معدنی مهم موجود در استان می‌توان به معادن دیاتومیت ممقان و تراورتن قرمز آذرشهر اشاره کرد که از شهرت جهانی برخوردار است.

این مسئول در ادامه گفت: این استان با 8.7 میلیارد تن ذخیره مواد معدنی دارای رتبه سوم کشور بوده و با استخراج 16.6 میلیون تن ماده معدنی در سال رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: 226 فقره معدن فعال با تنوع 52 نوع ماده معدنی ریا، همچنین ایجاد اشتغال هفت هزار و 814 نفر با 3092 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و نیز صدور 210 فقره پروانه اکتشاف، نوید بخش شکوفایی در بخش معدن است.

عظمایی اذعان داشت: آذربایجان‌شرقی با احداث واحدهای فرآوری و طرح‌های در دست اجرای مس سونگون و نفلین سینیت در سراب و سایر پروژه‌های معدنی در زمینه استخراج و فرآوری مواد معدنی به قطب بلا منازع کشور در صنایع معدنی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/60002/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول