اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

توسعه صادرات با تقویت بخش صنعت، معدن و تجارت میسر است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با تقویت بخش صنعت، معدن و تجارت، زمینه توسعه صادرات در استان سیستان و بلوچستان را فراهم کرد.

توسعه صادرات با تقویت بخش صنعت، معدن و تجارت میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حاتم نارویی در دیدار با اعضای خانه صنعت و معدن استان، اظهار داشت: اصحاب صنعت در زمان تحریم و مشکل‌تراشی دشمنان باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و در مسئله فناوری، افراد متخصص را جذب کنند تا صنایع، دیگر احتیاجی به فناوری خارجی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در این راستا توجه به بخش صنعت باید در اولویت قرار گرفته و مشکلات این بخش حل شود، افزود: در برخی از بخش‌ها امکان اشتغال پایدار فراهم نیست اما صنعت بخشی است که می‌تواند در رفع مشکلات بیکاری و اشتغال‌زایی نقش مهمی را داشته باشد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید خودباوری را به عنوان مهم‌ترین سرمایه در توسعه صنعت و معدن قرار دهیم تا به افق‌های بلند در این حوزه برسیم.

نارویی ادامه داد: بهره‌گیری از موقعیت ویژه سیستان و بلوچستان به لحاظ همجواری با دو کشور همسایه پاکستان و افغانستان و نیز دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی، تسهیلات و امکانات زیربنایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار، منابع دریایی و تسهیلات ایجاد صنایع تبدیلی خرما، بهره‌برداری از معادن فلزی و کانی‌های غیر فلزی این استان از جمله ظرفیت‌های قابل گسترش در بخش صنعت و معدن سیستان و بلوچستان است.

وی با توجه به وجود معادن گوناگون در استان بیان داشت: استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مطرح در بخش معدن است ولی جایگاه خوبی در بخش بهره‌برداری ندارد که باید در این زمینه، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های لازم انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر ورود بخش خصوصی در بخش صنعت بیان کرد: باید زمینه را برای حضور فعال بخش خصوصی در بخش صنعت در کشور و استان فراهم کرد و بخش خصوصی می‌تواند با نظارت دولت و در چارچوب قوانین زمینه‌های رشد و توسعه استان و به تبع آن کشور را فراهم کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این نشست ابراز داشت: ایجاد و توجه به واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی یک ضرورت جدی در جامعه است.

هادی کشمیری فعالیت کمیته صیانت از واحد‌های تولیدی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: 3 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای تهیه مواد اولیه به این استان اختصاص یافت.

وی گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به ویژه بانک‌ها در ستاد تسهیل و صیانت، بخشی از مشکلات بخش واحدهای صنعتی در سطح استان مرتفع و باید نسبت به حل مسائل و مشکلات این بخش بیشتر تلاش کنیم.

انتهای پیام/75002/ق/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول