اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران خبر داد

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین سنگ معدن آهن آذربایجان غربی در چالدران

فرماندار چالدران گفت: بزرگ‌ترین سنگ معدن آهن آذربایجان غربی در چالدران به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین سنگ معدن آهن آذربایجان غربی در چالدران

احمدرضا قلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بزرگ‌ترین سنگ معدن آذربایجان غربی در چالدران به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از آن برای بیش از 250 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی وجه تمایز اصلی این معدن سنگ آهن را نسبت به سایر معادن سنگ آهن کشور در درصد خلوص آهن آن دانست و گفت: درصد خلوص آهن استخراجی از این معدن بین 45 تا 75 درصد است که امتیاز ویژه‌ای برای این معدن سنگ آهن محسوب می‌شود.

قلی‌پور به کیفیت بالای سنگ‌های آهن استخراجی از این سنگ معدن اشاره کرد و گفت: با توجه به کیفیت بالای این سنگ‌ها، در مرحله نخست آن به کشورهایی نظیر هند و چین صادرات انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: توان استخراج سنگ آهن از این معدن به صورت اسمی 2 میلیون و 70 هزار تن پیش‌بینی می‌شود که در حال حاضر امکان استخراج سالانه 80 هزار تن سنگ آهن از این معدن وجود دارد.

قلی‌پور یکی دیگر از مزایای اصلی بهره‌برداری از این معدن را اشتغال‌زایی برای جوانان منطقه اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح برای 150 نفر به صورت مستقیم و برای 100 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این معدن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده و تاکنون 12 میلیارد ریال برای بهره‌برداری از آن هزینه شده است که برای تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز به منظور گسترش میزان استخراج سنگ آهن در آینده نیاز به اختصاص 20 میلیارد ریال هزینه دیگر نیز دارد.

قلی‌پور با اعلام اینکه عملیات اکتشاف این سنگ معدن از یک‌سال پیش آغاز شده است، گفت: این معدن سنگ آهن با وسعت 24 کیلومتر مربع در 15 کیلومتری شهرستان چالدران به سمت شهرستان چایپاره، در همجواری روستای اینجه صلاح قرار دارد.

وی از وجود کارخانه فرآوری سنگ معدن در نزدیکی این معدن خبر داد و افزود: این کارخانه که در دو هفته گذشته و در شعاع شش کیلومتری این معدن به بهره‌برداری رسید، با امکانات پیشرفته، مجهز به آزمایشگاه‌های تخصصی شناسایی انواع سنگ‌های تزئینی و سنگ معادن نظیر مس، منگنز، طلا و آهن است که امکان شناسایی انواع سنگ‌های معادن در آن وجود دارد.

فرماندار چالدران بهره‌برداری از این معدن را در توسعه و آبادانی منطقه بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با گسترش فعالیت‌های استخراجی از این معدن، بتوانیم به سرعت دامنه فعالیت‌های آن را گسترش داده و به کشورهای دیگری نیز صادرات داشته باشیم.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول