اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی:

سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی 1470 نفر عضو دارد

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی گفت: سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی یک هزار و 470 نفر عضو دارد، که این آمار نشان می‌دهد، در حوزه معدن از نظر نیروی انسانی ظرفیت بالایی وجود دارد.

سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی 1470 نفر عضو دارد

اکبر طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: یافتن معادن در دل زمین، استخراج و تبدیل آن‌ها به مواد اولیه قابل استفاده در صنایع، زنجیره‌ای است که آغاز آن آشنایی با علم مهندسی زمین‌شناسی و معدن است.

وی با بیان اینکه با توجه به نیاز روزافزون جامعه بشری به منابع معدنی اهمیت و حساسیت استفاده بهینه از این ذخایر بیش از پیش احساس می‌شود، تصریح کرد: این ذخایر از سویی محدودند و از سوی دیگر به همه نسل‌ها تعلق دارند.

وی ادامه داد: در این میان زمین‌شناسان و مهندسان معدن به عنوان ناظران چرخه تولید و سازندگی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، استفاده از تجارب، دانش فنی و تخصصی آنان در فعالیت‌های معدنی یک ضرورت و واقعیت است.

طاهری افزود: در این زمینه به متخصصان امر نیاز بیشتری احساس می‌شود، که این رسالت در بخش معدن استان آذربایجان غربی به سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی محول شده است.

وی اعلام کرد: سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی در راستای اجرای ماده 72 قانون معادن مصوب 1377 و مصوبه هیئت وزیران در سال 82 با هدف حفظ و افزایش بهره‌وری منابع معدنی، ترویج اصول فنی و مهندسی معدن در فعالیت‌های معدنی، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی، نظارت بر حسن اجرای خدمات، ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه‌ها تشکیل یافته است.

طاهری افزود: اعضای سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی متشکل از دارندگان مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در یکی از رشته‌های مهندسی معدن، زمین‌شناسی، مهندسی متالوژی با گرایش استخراجی و نقشه‌برداری هستند.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی یک هزار و 470 نفر عضو دارد، اظهار داشت: این اعضا با ترکیب 973 نفر آقا و 497 نفر خانم بوده، که در مدارج دکترا 15 نفر، فوق لیسانس 141 نفر و لیسانس یک هزار و 314 نفر است.

طاهری اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی با ترکیب 975 نفر زمین‌شناس، 397 نفر مهندس معدن، 87 نفر نقشه‌بردار و 11 نفر متالوژیست یکی از نظام مهندسی‌های معدن توانمند و صاحب نظر کشور محسوب می‌شود، و به عنوان یک اهرم نیرومند و متخصص در کنار معاونت امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی رسالت خویش را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/61009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول