اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کردستان:

اظهارات معاون صنعت، معدن و تجارت خلاف واقعیت است

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان کردستان مصاحبه معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان مبنی بر اینکه «صنعت مرغداری کردستان از نبود برنامه مدون در جهاد کشاورزی لطمه می‌خورد» را غیرمسئولانه و خلاف واقعیت دانست.

اظهارات معاون صنعت، معدن و تجارت خلاف واقعیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در 15 تیر ماه جاری با خبرگزاری فارس در سنندج مصاحبه‌ای انجام داد که سازمان جهاد کشاورزی آن را غیرمسئولانه و خلاف واقعیت عنوان کرده است.

بختیار خلیقی در مصاحبه با فارس گفته بود: باید سازمان جهاد کشاورزی استان و اتحادیه تولیدکنندگان مرغ در تنظیم بازار همکاری بیشتری داشته باشند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با انتقاد از جهاد کشاورزی استان افزود: هیچ‌گونه برنامه‌ریزی مدونی به منظور جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری از سوی این سازمان صورت نگرفته است تا دچار نوسانات قیمت مرغ نشویم.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در واکنش به این اظهارات گفته است؛ برنامه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی به‌صورت کشوری توسط دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی و از طریق کنترل جوجه‌ریزی مزارع مرغ اجداد و مادر اجرا می‌شود و استان نیز با توجه به آنکه در تعدادی از شهرستان‌های استان به ویژه شهرستا‌ن‌های مریوان و بانه؛ توسط شرکت‌های تعاونی مرغداران، تولید گوشت مرغ به‌صورت زنجیره‌ای است.

فرزاد معاونی افزود: با توجه به آن‌که پیش‌بینی می‌شود استان در سال جاری حدود 60 هزارتن تولید گوشت مرغ داشته باشد و چون با احتساب سرانه مصرف 23 کیلوگرم، نیاز استان حدود 35 هزارتن است و در اینصورت 25 هزارتن مازاد خواهیم داشت و این بدیهی است که واحدهای تولیدی استان مازاد مصرف را برای سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور صادر نمایند.

به گفته وی، در استان تقریبا کلیه حلقه‌های زنجیره تولید گوشت مرغ شامل واحدهای مرغ مادر گوشتی، تجاری گوشتی، کشتارگاه‌ها ،کارخانجات خوراک طیور، ناوگان حمل و نقل و سایر موارد شکل گرفته و در حین تکمیل بوده و اشتغال بسیار مناسبی در سطح استان ایجاد نموده است.

معاونی تصریح کرد: آمار واحدهای گوشتی استان در سال 84 تعداد 256 واحد به ظرفیت 3 میلیون و 705 هزار قطعه دوره بوده که در حال حاضر به 555 واحد به ظرفیت 10 میلیون و 317 هزار قطعه در دوره معادل سه برابر افزایش یافته است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال 91 از محل اعتبار توسعه بخش کشاورزی حدود هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است که بخش طیور استان در زمینه احداث و توسعه و تجهیز واحدهای مرغداری حدود 50 درصد اعتبارات فوق‌الذکر را جذب نموده است .

وی در پایان اظهار کرد استان کردستان از نظر تجهیزات مورد استفاده در واحدهای مرغداری و اجرای پروژه بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای مرغداری جزو استان‌های برتر است به‌طوری‌ که بعد از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها از تعداد 555 واحد مرغداری گوشتی استان تعداد 268 واحد مرغداری استان زیرپوشش عملیات اجرای این پروژه قرار گرفته شد.

انتهای پیام/79001/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول