اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خبر داد

راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد قزوین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از ایجاد نخستین شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: نخستین شرکت دانش‌بنیان تا پایان هفته جاری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مستقر می‌شود.

راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مرتضی موسی‌خانی اظهار داشت: نخستین شرکت دانش‌بنیان تا پایان هفته جاری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مستقر می‌شود؛ این شرکت دانش‌بنیان در حوزه طراحی و تولید بردهای هوشمند فعالیت دارد.

وی با اشاره به برخی نقاط کور در حوزه علم و فناوری افزود: با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر آنکه نیازهای داخل برطرف می‌شود موجب توجه بیشتر مسئولان به حوزه فناوری می‌شود.

رئیس کمیته ملی روبوکاپ با اشاره به جایگاه علم روباتیک، بیان کرد: در حال حاضر برای واردات نرم‌افزار میلیاردها دلار ارز از کشور خارج می‌شود در حالی که با توسعه علم روباتیک می‌توان نیازهای داخل را در این زمینه مرتفع کرد.

موسی‌خانی به وضعیت تیم‌های ایرانی در رقابت‌های جهانی روباتیک اشاره کرد و گفت: زمانی که رقابت‌ها در اروپا برگزار می‌شود به دلیل نزدیکی راه تیم‌های مطرح دنیا در آن شرکت دارند از این رو سطح مسابقات بسیار بالا است ولی با این شرایط تیم‌های ایرانی با وجود بسیاری از کمبودها توانستند در هر دوره مقام‌های جهانی را به دست آورند.

وی حمایت از تیم‌های برتر را زمینه‌ای برای توسعه این فناوری در کشور دانست و یادآور شد: بر اساس قول‌های بنیاد ملی نخبگان قرار بود تیم‌های برتر این رقابت‌ها از حمایت‌های بنیاد برخوردار شوند ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس کمیته ملی روبوکاپ دلیل این امر را نبود آیین‌نامه‌ای برای وارد کردن مسابقات جدید زیر چتر حمایتی بنیاد ملی نخبگان ذکر کرد و افزود: از آن جایی که تبدیل علم به ثروت از تأکیدات مسئولان بلند پایه کشور است، انتظار داریم که وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان از تیم‌های برتر این رقابت‌ها حمایت ویژه کنند.

موسی‌خانی عدم اخذ ویزا به تیم‌های ایرانی را از دیگر مشکلات تیم‌های ایرانی دانست و یادآور شد: در زمان اعزام تیم‌ها به مسابقات هلند از صدور ویزا خودداری شد که با همکاری وزارت امور خارجه موفق به دریافت ویزا شدیم.

انتهای پیام/77002/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول