اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد:

مسابقات روبوکاپ هلند فرصتی برای تبادل تجربه‌های علمی است

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسابقات روبوکاپ هلند فرصت تبادل تجربه‌های علمی را در اختیار تیم‌های روباتیک قرار می‌دهد.

مسابقات روبوکاپ هلند فرصتی برای تبادل تجربه‌های علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، داوود ثمری در نشست توجیهی اعضای تیم‌های روباتیک اعزامی به مسابقات جهانی 2013 هلند اظهار داشت: در مسابقات روبوکاپ هلند 2013 از کشور ایران پنج تیم به مرحله پایانی رسیدند.

ثمری افزود: اما طبق ضوابط دانشگاه آزاد اسلامی تنها سه تیم از واحدهای قزوین، یزد و تهران مرکز برای شرکت در این مسابقات اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: در شورای ساماندهی مسابقات پنج کمیته تخصصی شکل گرفته است که یکی از قوی‌ترین کمیته‌ها مربوط به روبوکاپ است و سایر کمیته‌ها نیز در حال ارتقا سطح علمی خود هستند.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جایگاه مسابقات روبوکاپ در کشور گفت: مسابقات روبوکاپ هلند فرصت بسیار مناسبی است تا دانشجویان ما توانایی خود را در بوته آزمایش قرار دهند، همچنین این مسابقات فرصت تبادل تجربه‌های علمی را نیز در اختیار تیم‌های ما قرار می‌دهد.

ثمری با بیان اینکه حمایت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت‌کنندگان در مسابقات علمی هدفمندتر شده است، افزود: به نظر می‌رسد که در لیگ روبات‌های امدادگر رقابت فشرده و جدی‌تری را در پیش داشته باشیم.

وی در مورد سایر تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات بیان کرد: علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی، سه تیم از دانشگاه‌های امیر کبیر، علم و صنعت و دانشگاه گیلان نیز در این مسابقات حضور خواهند داشت، همچنین 20 تیم از 14 دانشگاه معتبر دنیا در این مسابقات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در ادامه موسی‌خانی رئیس کمیته ملی روبوکاپ و سرپرست تیم اعزامی به مسابقات هلند بیان کرد: آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌هایی که در مدت اخیر در حوزه پژوهش و فناوری مورد بازنگری و تدوین قرار گرفته عبور از موانع را آسان‌تر کرده است.

وی در خصوص هدف از شرکت در این مسابقات عنوان کرد: در عین حال که برد و باخت برای ما دارای اهمیت است اما کسب دانش هدف عمده دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت در مسابقات جهانی است.

این نشست با حضور مرتضی موسی‌خانی سرپرست تیم اعزامی، داوود ثمری مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان اعزامی و سرپرستان هر یک از تیم‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/77002/ر/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول