اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت مدیر دفتر گسترش تولید علم سازمان مرکزی دانشگاه آزاد

طراحی جلد کتاب‌های دانشگاه آزاد به واحد همدان واگذار شد

به همت مستمر معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد همدان و موافقت مدیر دفتر گسترش تولید علم سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، طراحی جلد کتب دانشگاه آزاد اسلامی به واحد همدان سپرده شد.

طراحی جلد کتاب‌های دانشگاه آزاد به واحد همدان واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به منظور یکسان‌سازی و تبعیت از یک ساختار مشخص پس از موافقت دفتر گسترش تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی، طرح پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به عنوان طرح جلد کتاب‌های دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد.

 

طراح این جلد و عضو هیئت علمی گروه نقاشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان درباره­ طراحی جلد کتب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: طراحی و گرافیک کتاب از مهمترین اتفاق‌های بصری برای جذب مخاطب است که در این میان جلد به لحاظ ارتباط آغازینش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

حسن اردلانی تصریح کرد: بدیهی است که هدف هنر و فن گرافیک ارتقاء فضای دیداری محصول و رشد جنبه‌های اقتصادی و بهبود بازار است.

 

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی از پیشینه‌ بسیار موفقی در امر مدیریت و رشد مجموعه برخوردار است و در این برهه زمانی که فعالیت انتشارات دانشگاه آزاد در سطح ملی و بین‌المللی قابل توجه شده، مطالعه و بررسی برای یکسان‌سازی و به دور از سلیقه‌های فردی مولفان، ضرورت پیدا کرده است.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد همدان اظهار کرد: جلد مصوب ماقبل با توجه به ویژگی‌ها و هدف‌های بسیار ارزشمندش، نارضایتی را برای بیشتر مولفان به همراه داشت و این عدم رضایت قابل پیش‌بینی بود چرا که طراحی آن توسط یک گرافیست صورت نپذیرفته بود.

 

وی بیان داشت: شورای انتشارات دانشگاه در بهمن ماه سال گذشته با پیشنهاد اساتید تصمیم بر بازنگری طراحی جلد گرفت و برای ارائه طرحی موفق و منسجم، 10 دانشگاه برتر ایران و جهان و برخی از انتشارات واحدهای دیگر دانشگاه آزاد اسلامی به همراه ناشران موفق در عرصه اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفتند که از آن میان طرح جلد پیشنهادی واحد همدان برگزیده شد. 

 

اردلانی خاطرنشان کرد: گرافیک جلد و یا هر اثر تبلیغاتی دارای دو ساختار بصری رنگ و تقسیمات هندسی است که برای یکسان‌سازی می‌توان محدودیت را در یک و یا هر دوی این عناوین ایجاد کرد که این دو ساختار چهار پیشنهاد را با خود به همراه خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: به منظور یکسان‌سازی طرح جلد کتاب برخی با اعمال محدودیت در استفاده از رنگ به این منظور می‌رسند که در برخی مواقع محدودیت در رنگ باعث می‌شود تا رنگ انتخاب شده ارتباط مناسبی با بعضی از آثار به لحاظ محتوایی نداشته باشد.

 

عضو هیئت علمی گروه نقاشی واحد همدان تأکید کرد: محدودیت در استفاده از تقسیمات هندسی می‌تواند راهکار مناسبی برای یکسان‌سازی طرح جلد باشد و با بررسی‌های انجام گرفته نسبت به نشر دانشگاه‌های موفق این نتیجه به وضوح آشکار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: یک قالب ثابت، بسیار کمتر از رنگ ثابت به محتوا و مطالب کتاب لطمه می‌زند که در این راهکار محدودیت سازنده است و پیوستگی محصولات علمی دانشگاه، هدفمندتر می‌تواند ارائه شود.

 

اردلانی بیان داشت: برای به اجرا درآمدن یک طرح کلی باید طرح از انعطاف بالایی برخوردار باشد تا بتواند تمام سلیقه‌ها و مفاهیم علمی در رشته‌ها و گرایش‌های متفاوت را در برگیرد.

انتهای پیام/89003/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول