اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فن‌آوری مازندران خبر داد

ارسال محصولات دانش بنیان مازندران به اروپا

رئیس پارک علم و فن‌‌آوری مازندران از ارسال محصولات دانش بنیان مازندران به دو کشور اروپایی خبر داد.

ارسال محصولات دانش بنیان مازندران به اروپا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجتبی بلباسی صبح امروز در حاشیه برگزاری جشن شرکت‌های دانش بنیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا سال 91  تعداد 35 شرکت دانش بنیان و واحد فناور مستقر در دو مرکز رشد در شهرهای سیمرغ و ساری جذب شدند.

وی مهمترین اقدامات شرکت‌های دانش بنیان در مازندران را ارسال محصولات شرکت دانش بنیان نانو نوین پلیمر به دو کشور آلمان و فنلاند اعلام کرد و گفت: در سال 91 به دوازده شرکت دانش بنیان در مازندران سه میلیارد و 500 میلیونی اعطا شد و 15 میلیارد ریال دیگر از منابع بانکی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان در مازندران قرار گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران در ادامه با انتقاد از عدم واگذاری زمین پارک علم و فن آوری برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: تحویل زمین به پارک علم و فن‌اوری از مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران بود.

وی برنامه پنج ساله پارک علم و فن‌آوری در مازندران را ساخت اصلی پارک علم و فن‌آوری تا سال 95 اعلام کرد و گفت: در این پنج سال باید هشت مرکز رشد و 700 شرکت دانش بنیان در مازندران ایجاد شود.

بلباسی در ادامه با اعلام اینکه در بودجه سال 92 استان مازندران پارک علم و فن‌آوری داری ردیف بودجه مستقل در این استان شد، بیان داشت: با تحقق ردیف بودجه‌ای برای پارک علم و فن‌آوری امکان دست‌یابی به اهداف تعیین شده فراهم می‌شود.

وی در ادامه به حضور جدی پارک علم و فن‌آوری مازندران در کارگروه‌های مختلف استان مازندران بیان داشت: در راستای توسعه فعالیت‌های پارک علم و فن‌آوری در استان مازندران تفاهم‌نامه همکاری با مرکز تحقیقات و پژوهشی، اجرایی و اقتصادی استان مازندران منعقد شد.

بلباسی مهم‌ترین برنامه‌های سال 92 پارک علم و فن‌آوری مازندران راه‌اندازی دو مرکز جدید رشد در شرق و غرب استان اعلام کرد و گفت: ایجاد پنج کانون شکوفایی و خلاقی، جذب 50 شرکت دانش بنیان برای استقرار در زمین اصلی پارک و ایجاد 20 واحد فناور در چهار مرکز رشد به طور جدی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/86004/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول