اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

رشد کیفی دانشگاه آزاد با توسعه کمی آن متناسب نیست

امام جمعه زنجان گفت: رشد کیفی دانشگاه آزاد با توسعه کمی آن متناسب نیست.

رشد کیفی دانشگاه آزاد با توسعه کمی آن متناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در همایش معاونان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور اظهار کرد: دانشگاه آزاد یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور است.

وی با اشاره به اینکه پس از تاسیس دانشگاه آزاد این دانشگاه به موفقیت‌های بسیاری در زمینه توسعه کمی دست یافته است، تصریح کرد: آن‌گونه که من تصور می‌کنم رشد کیفی دانشگاه آزاد متناسب با توسعه کمی آن نبوده و از آن عقب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان تصریح کرد: باید اقدامات لازم در زمینه توسعه کیفی بیش از پیش دانشگاه آزاد انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر علم یکی از ابزارهای مهم در زمینه پیشرفت کشورها و همچنین رشد انسان‌ها محسوب می‌شود، اضافه کرد: سال‌ها پیش موضوعات علمی مطرح نبود و دشمنان با سلاح‌های جنگی اقدام به ترور انسان‌ها می‌کردند، ولی در حال حاضر علم به یکی از موضوعات محوری تبدیل شده است.

خاتمی با اشاره به نتیجه‌گیری دانشمندان در زمینه اینکه علم باید در خدمت بشریت باشد، اضافه کرد: همین دانشمندان مطرح کردند برای جلوگیری از نتایج علم باید ترمزی به عنوان مهارکننده (وجدان) وجود داشته باشد که عامل مشترکی بین همه انسان‌ها است، ولی مطالعات و تحقیقات بعدی نشان داد که بسیاری از سران مستکبر جهانی که بزرگ‌ترین جنایت‌ها را علیه انسانیت انجام دادند، بدون توجه به عاملی همچون وجدان به این عمل دست زدند.

وی با اشاره به آمار افراد کشته شده در جنگ جهانی اول و دوم تصریح کرد: قدرت‌های استکباری هیچگونه توجهی نسبت به موضوعات انسانی ندارند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه قدرت‌های مستکبر طلایه‌دار رعایت حقوق بشر هستند، ولی هیچ توجهی نسبت به موضوعات انسانی ندارند، اضافه کرد: زمانی که سفینه ایرانی حامل یک میمون به فضا فرستاده شد، یکی از سران مستکبر جهانی اظهار کرد که عمل انجام شده انسانی نیست و این حیوان اذیت شده است، در صورتی که همین قدرت‌ها هیچ توجهی به کشتار روزانه 200 تا 300 نفر از انسان‌ها در کشورهای منطقه ندارند.

وی با بیان اینکه انجام رفتارهای دوگانه توسط دولت‌های مستکبر نشان از عملکرد نادرست آنها در توجه به حقوق بشر دارد، افزود: کشورهای بیگانه باید بدانند که ماهیت ضد انسانی آنها برای همگان روشن شده است.

انتهای پیام/73005/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول