اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان خبر داد

اختصاص 18 میلیارد تومان برای سد مشمپا

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: 18 میلیارد تومان در قانون بودجه سال‌جاری برای شبکه آبیاری و زهکشی سد مشمپا در نظر گرفته شده است.

اختصاص 18 میلیارد تومان برای سد مشمپا

امیر حمیدنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سد تالوار جزو طرح‌های مهر ماندگار بود و در سال‌جاری آبگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های شبکه آبیاری سدهای کینه‌ورس، تالوار، گلابر، پاوه‌رود و مشمپا در حال حاضر فعال بوده و تعطیل نیست، تصریح کرد: کارگاه‌های سدهای گلابر، تالوار و پاوه‌رود بیش از سایر سدهای استان زنجان فعال است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در زمینه اجرای شبکه آبیاری و زهکشی سد کینه‌ورس هنوز سه دوازدهم مقرر شده از اعتبارات سال 92 به شرکت آب منطقه‌ای استان پرداخت نشده است، اضافه کرد: عملیات اجرایی ناحیه عمرانی 2 سد گلابر بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه شبکه آبیاری و زهکشی سد گلابر با عنوان ناحیه عمرانی 2 که حدود 2 هزار و 800 تا 3 هزار هکتار را شامل می‌شود، یادآور شد: امکان آبگیری مستقیم از این سد در سال‌جاری محقق نشده است.

حمیدنیا با بیان اینکه عملیات اجرایی شبکه آبیاری سد گلابر رو به اتمام است، ادامه داد: فقط ایستگاه‌های پمپاژ داخل مزارع باقی مانده است که باید در این زمینه تشکل‌ها تشکیل و روستاییان در مزارع تحویل بگیرند.

وی با اشاره به اینکه آب سد گلابر باید به ارتفاع مناسبی برسد تا پمپاژ صورت گیرد، اذعان داشت: از نظر عملیات اجرایی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه شبکه سد مشمپا بر اساس برآوردهای سال 89 و 88 حدود 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: با اعتباراتی که لحاظ می‌شود اجرای آن مقدور نیست.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری پس از رایزنی‌ها و پیگیری‌های زیاد، حدود 18 میلیارد تومان در قانون بودجه 92  برای سد مشمپا در نظر گرفته شده است، ادامه داد: امیدواریم این اعتبار به صورت 100 درصد اختصاص یابد.

انتهای پیام/73006/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول