اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان در گفت‌وگو با فارس:

با آب سرد افطار نکنید/ لزوم مصرف میوه، سبزی و کاهو در هنگام سحر

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: بهتر است آغاز افطار با چای، شیرگرم و آب گرم باشد و با آب سرد افطار نشود.

با آب سرد افطار نکنید/ لزوم مصرف میوه، سبزی و کاهو در هنگام سحر

پژمان بختیاری‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است تا عادات نادرست غذایی را کنار بگذاریم و با رعایت تغذیه صحیح زمینه بهره‌مندی از برکات این ماه پرفیض فراهم شود.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان باید از هر چهار گروه اصلی غذایی مانند نان و غلات، گوشت و حبوبات، لبنیات و میوه و سبزیجات تغذیه کرد و همچنین توجه به مصرف مایعات با توجه به اینکه در گرمای فصل تابستان هستیم فراموش نشود.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان بر مصرف وعده سحری تاکید کرد و گفت: وعده سحری باید خصوصیات ناهار را داشته باشد و با توجه به روزهای بلند تابستان مصرف میوه، سبزی و کاهو در هنگام سحر فراموش نشود.

وی بر آغاز افطار با چای، شیرگرم و آب گرم تاکید کرد و گفت: استفاده از خرما و کشمش در آغاز افطار باعث می‌شود اشتها کنترل و از زیاده خواری جلوگیری شود و همچنین در هنگام افطار از غذاهای سبک و مختصر مانند نان و پنیر و سبزی، انواع کوکو، فرنی و شیربرنج استفاده شود.

بختیاری‌نیا با بیان اینکه بهتر است شام دو ساعت بعد از افطار مصرف شود اظهار کرد: در این وعده می‌توان از انواع سوپ، آش، حلیم بدون روغن، خوراک لوبیا، عدس خوراک سبزیجات با کمی نان استفاده کرد.

وی با با اشاره به اینکه با آب سرد افطار نکنید خاطر نشان کرد: شروع افطار با آب سرد یا نوشابه هنگام افطار و بعد از وعدهٔ سحری باعث ایجاد اختلال در هضم موادغذایی می‌شود و همچنین مصرف میوه در فاصله بین افطار و سحر علاوه بر تامین آب و املاح ویتامین‌های مورد نیاز بدن، از بروز یبوست نیز پیشگیری می‌کند.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: از خوردن غذاهای چرب و سرخ کرده خودداری شود و تا جایی که امکان دارد از غذاهای کبابی و آب پز استفاده کنید و همچنین خواب و استراحت کافی در این ایام فراموش نشود.

وی در پایان به افراد بیمار و سالمند توصیه کرد: افراد بیمار و سالمند که دارای رژیم غذایی خاصی هستند باید برحسب نظر پزشک معالج خود را ملاک قرار دهند و بدون نظر وی اقدام به روزه داری نکنند.

انتهای پیام/72011/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول