اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی خبر داد

عشق‌آباد طبس و نهبندان خشک‌ترین شهرهای خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی از نظر خشکسالی دومین استان کشور است که نهبندان و عشق‌آباد طبس هم خشک‌ترین شهرهای استان خراسان جنوبی به‌شمار می‌روند.

عشق‌آباد طبس و نهبندان خشک‌ترین شهرهای خراسان جنوبی

محمدعلی آخوندی که به شهرستان طبس سفر کرده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس، با اشاره به اینکه الحاق طبس به خراسان جنوبی سبب شده تا این استان به سومین استان پهناور کشور تبدیل شود، اظهار داشت: شهرستان طبس با توجه به اینکه در چهارراه مواصلاتی و مسیر تردد مسافران قرار دارد به طور معمول بستر وقوع حوادث متعدد جاده‌ای است که به همین دلیل ایجاد پایگاه‌های امداد جاده‌ای در این شهرستان از مهم‌ترین اولویت‌های کاری مدیریت بحران خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به مشکل قنات روستای فهالنج و مشکل تأمین آب روستای اصفهک، افزود: بررسی‌های کارشناسی در دست تکمیل است و برای این موضوع اعتبار لازم نیز پیش‌بینی شده و بزودی آب مورد نیاز این دو روستا تأمین می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: اکنون 14 سال است که استان خراسان جنوبی با خشکسالی دست‌وپنجه نرم می‌کند و حتی از نظر خشکسالی دومین استان کشور است که نهبندان و عشق‌آباد طبس هم خشک‌ترین شهرهای استان خراسان جنوبی به‌شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: برای کاهش اثرهای مخرب خشکسالی در خراسان جنوبی اقداماتی انجام شده که از جمله آن می‌توان به استمهال تسهیلات دامداران و کشاورزان، اختصاص پنج درصد اعتبارات استان برای اقدامات اضطراری بحران، اختصاص 15 میلیارد ریال برای آب‌رسانی سیار، اختصاص 20 میلیارد ریال برای تأمین علوفه یارانه‌ای و اختصاص 10 میلیارد ریال برای آب‌رسانی به دام‌ها اشاره کرد.

آخوندی اذعان داشت: تجهیز امکانات امدادی شهرداری‌ها، افزایش توان و آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امدادرسانی، افزایش اردوگاه‌های اسکان اضطراری و اورژانس‌ها، ایجاد تعامل و ارتباط مطلوب بین دستگاه‌های اجرایی عضو شورای مدیریت بحران و آموزش تخصصی دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران، از جمله مهمترین برنامه‌های مدیریت بحران استان خراسان جنوبی در سال جاری است.

انتهای پیام/90001/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول