اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:

آذربایجانی‌ها 35 لیتر بیشتر از سرانه استاندارد در شبانه‌روز آب مصرف می‌کنند

مدیر شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی مصرف سرانه آب در استان برای هر نفر در شبانه روز را 185 لیتر دانست و گفت: میانگین استاندارد مصرف سرانه 150 لیتر بوده و آذربایجانی‌ها 35 لیتر در شبانه روز بیشتر مصرف می‌کنند.

آذربایجانی‌ها 35 لیتر بیشتر از سرانه استاندارد در شبانه‌روز آب مصرف می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا پوررجب ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه سرانه مصرف آب در استان 185 لیتر در شبانه روز است که نسبت به میانگین استاندارد 35 لیتر در شبانه روز بیشتر مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس الگوی استاندارد تعیین شده، هر نفر در شبانه روز حداکثر 15 لیتر برای پخت و پز و آشامیدن، 50 لیتر برای استحمام، 20 لیتر برای لباسشویی، 15 لیتر برای ظرفشویی، 30 لیتر برای دستشویی، 10 لیتر برای نظافت خانه و آبیاری باغچه، پنج لیتر برای کولر و تهویه و پنج لیتر اتلاف در توزیع باید مصرف داشته باشد.

تبریزی‌های صرفه‌جویی کنند/ مصرف بیش از استاندارد

پوررجب اضافه کرد: برای اینکه مشکلی برای تامین آب آشامیدنی مردم تبریز به وجود نیاید باید متوسط سرانه مصرف آب به 150 لیتر در شبانه روز و مطابق الگوی طرح شده برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: بهینه‌سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب استان همواره مورد تاکید بوده است و این شرکت خود را ملزم به اتخاذ تمهیدات و برنامه‌ریزی برای استفاده درست آب شرب توسط مشترکان کرده است و این شرکت هم اکنون هیچ مشکلی از بابت کمبود آب در هر یک از 57 شهر استان ندارد.

پوررجب در ادامه به صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف تاکید کرد و از شهروندان در خواست نمود توصیه‌های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند.

وی به همشهریان در خصوص عدم اسراف آب شرب بهداشتی و صرفه‌جویی در خصوص این مایه حیات گفت: آب ارزشمندترین عطیه الهی و مهمترین عامل تداوم حیات موجودات زنده و رکن اصلی توسعه پایدار است.

پوررجب اضافه کرد: فقدان یا کمبود این مایع حیات بخش موجب اختلال در زندگی شهروندان و بروز نابسامانی‌های فراوان می‌شود.

وی افزود: در این زمینه و برای جلوگیری از اسراف و هدرروی آب الگوهای توصیه شده برای مصارف سرانه خانگی برای هر نفر 150 لیتر در شبانه روز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب تعیین شده است که امیدواریم شهروندان با رعایت آنها و دقت در نحوه مصرف آب از اتلاف بیشتر مایه حیات جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ادامه داد: شهروندان عزیز نیز با استفاده از شیرآلات کاهنده و همچنین با استفاده از لباسشویی و ظرفشویی‌های استاندارد و کم مصرف نسبت به صرفه‌جویی در مصرف این مایه حیاتی کوشا باشند.

قیمت تمام شده هر متر مکعب آب 8 هزار ریال/ قیمت فروش به طور متوسط 2700 ریال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی افزود: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب در استان 8 هزار ریال ولی قیمت فروش آن به طور متوسط دو هزار و 700 ریال است که مبلغ مابه التفاوت از سوی دولت پرداخت می‌شود.

پوررجب گفت: بیشترین میزان مصرف آب در شهر تبریز مربوط به مشترکان تا 15 مترمکعب مصرف کننده می‌شود که حدود 70 درصد مصرف آب استان را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به وجود استخر در برخی منازل، ادامه داد: حدود شش هزار مشترک خانگی در تبریز بیش از 50 مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند که اغلب آنها نیز در استفاده از استخر یا جکوزی خود مسائل فنی را رعایت نکرده و این موضوع موجب مصرف بی‌رویه و هدررفت در آب می‌شود.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول