اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا:

اولویت سازمان جهاد کشاورزی کشت محصولات کم آب است

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: اگر چه امسال حدود 60 درصد افزایش بارندگی در سطح شهرستان را شاهد بوده‎ایم، اما همیشه اولویت سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان شهرستان کشت محصولات کم آب بوده است.

اولویت سازمان جهاد کشاورزی کشت محصولات کم آب است

عبدالرضا تاکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت نامطلوب ذخایر آبی استان اظهار کرد: وضعیت کم آبی در استان به شدت به کشاورزی آسیب وارد کرده است و کشاورزان زیادی از کم آبی متضرر شده‎اند.

وی ادامه داد: کشاورزی استان اصفهان دارای ظرفیت‎های فراوان بسیاری برای پیشرفت است، اما مشکلات زیادی که مهم‌ترین آنها کم آبی است جلوی پیشرفت‎ها در زمینه کشاورزی را گرفته است.

*وضعیت بارندگی نسبت به سال گذشته بهتر شده است

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا افزود: خوشبختانه بارش امسال در شهرستان شهرضا بیشتر از میانگین سالیانه بود اما به علت خشکسالی در چند سال اخیر باز هم کشاورزان با مشکل کم آبی مواجه هستند.

وی ادامه داد: امسال 236 میلی لیتر بارش داشته‎ایم، در حالی که سال گذشته 166 میلی لیتر بارش داشتیم و میانگین بارش شهرستان شهرضا 130 میلی لیتر است.

تاکی بیان کرد: همین افزایش بارش‎ها در سال جاری باعث شد وضع کشاورزی شهرستان شهرضا نسبت به سال گذشته بهبود یابد و میزان محصولات کمی افزایش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان کمیت و کیفیت محصولات نسبت به سال گذشته بهبود یافته، اما نسبت به میانگین بلند مدت شاهد کاهش چشمگیر محصولات هستیم.

*اولویت کشاورزان کشت محصولات کم آب است

رئیس جهاد کشاورزی شهرضا گفت: اگر چه امسال حدود 60 درصد افزایش بارندگی در سطح شهرستان را شاهد بوده‎ایم، اما همیشه اولویت سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان شهرستان کشت محصولات کم آب بوده است.

وی به سفر دور اول هیئت دولت به استان اشاره کرد و افزود: در سفر اول هیئت دولت به استان اصفهان طرح انتقال آب از رودخانه ماربن سمیرم به شهرضا تصویب شد و مسئولان هم وعده‎های زیادی در مورد اجرای این طرح دادند اما متاسفانه هنوز این طرح اجرایی نشده است.

تاکی ادامه داد: اگر طرح انتقال آب از ماربن به شهرضا انجام شود بسیاری از مشکلات کشاورزان شهرضا در زمینه تامین آب برطرف می‎شود.

انتهای پیام/63015/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول