اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز هشدار داد

قطع انشعاب مشترکان پرمصرف آب شرب در شیراز

فرماندار شیراز گفت: آب شرب مشترکان پر مصرف خانگی یا اداری با ابلاغ کتبی اداره آبفا، در صورت عدم رعایت الگوی مصرف شهری بدون ملاحظه قطع می‌شود.

قطع انشعاب مشترکان پرمصرف آب شرب در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، جواد زرین‌کلاه در جلسه بررسی مشکلات آب شرب شهری شیراز که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه ذخیره آب شرب شیراز به دلیل گرمای بی‌سابقه و خشکسالی‌های اخیر به مرز بحران رسیده، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در راستای حل کم‌آبی شهر شیراز، 11 چاه آبی با نظارت اداره آبفا شهری وارد مدار شده و پنج چاه دیگر نیز تا پایان این ماه به مدار آبرسانی شهر شیراز اضافه می‌شود.

وی افزود: البته این تعداد چاه با توجه به گرمای بی‌سابقه امسال پاسخگو نیست و تنها راه خروج از بحران صرفه‌جویی در مصرف بهینه آب شرب شهری از سوی شهروندان است.

فرماندار شیراز اضافه کرد: در حالی که بخشی از شهر شیراز با قطعی و بحران آب شرب مواجه است، اما در برخی نقاط شهر شیراز بر اساس مستندات موجود شاهد مصرف بی‌رویه آب شرب از سوی برخی شهروندان و حتی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان، دانشگاه‌ها و برخی پادگان‌ها هستیم.

این مسئول با هشدار جدی به مشترکان پرمصرف آب شهری خاطرنشان کرد: آب شرب مشترکان پرمصرف خانگی و اداری با ابلاغ کتبی اداره آبفا، در صورت عدم رعایت الگوی مصرف شهری بدون ملاحظه قطع می‌شود.

زرین‌کلاه با بیان اهمیت و نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مصرف آب به ویژه در فصل گرما ابراز داشت: انتظار داریم صدا و سیما و دیگر رسانه‌های مکتوب و دیجیتال و... بدون فوت وقت و با توجه به بحران کم‌آبی پیش آمده در شهر شیراز با اطلاع‌رسانی به‌موقع و همگانی به یاری شهروندان برای خروج از بحران بیایند، چرا که با حداقل پنج درصد صرفه‌جویی از سوی هر مشترک می‌توان از جیره‌بندی آب شرب شهری شیراز در صورت ادامه بحران جلوگیری کرد.

فرماندار شیراز اضافه کرد: این برنامه برای کوتاه‌مدت پاسخگو است که باید برای آینده نیز برنامه‌ریزی لازم و بلندمدت صورت پذیرد که تامین اعتبار لازم به منظور راه‌اندازی خط دوم آبرسانی شیراز یکی از این برنامه‌ها است و به یقین، نمایندگان شهرستان شیراز در خانه ملت در صورت نیاز در بحث کلان حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی در پایان رشد مصرف بازار آب شهری را برابر اعلام اداره آبفا سالانه در شیراز 9.8 درصد یعنی بیش از مصرف بازار آب شهری پایتخت که حدود شش درصد است، دانست.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول