اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت قایقرانی خراسان‌رضوی مطرح کرد

نیاز قایقرانی خراسان‌رضوی به فضای آبی اختصاصی

رئیس هیئت قایقرانی خراسان‌رضوی گفت: نبود فضای آبی اختصاصی بزرگترین مشکل پیش‌روی این هیئت است.

نیاز قایقرانی خراسان‌رضوی به فضای آبی اختصاصی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، مجید توکلی اظهار داشت: هیئت استان در حال حاضر هیچ استخری را در اختیار ندارد که با رفع آن علاوه بر فراهم شدن یک منبع درآمد برای هیئت، مکان تمرینی نیز به راحتی در اختیار تیم‌های مختلف استان قرار می‌گیرد.

وی به انجام اقداماتی به منظور در اختیار گرفتن استخر کوثر به صورت اختصاصی اشاره کرد و افزود: درخواست‌هایی برای در اختیار گرفتن این استخر از اداره‌کل داشتیم اما در شرایطی که موافقت‌های ضمنی نیز صورت گرفته بود، این مکان به هیئت شنا واگذار شد.

رئیس هیئت قایقرانی خراسان‌رضوی به کسب مقام نایب قهرمانی تیم‌های کانوپولو بانوان استان در رقابت‌های قهرمانی دو رده سنی جوانان و بزرگسالان کشور در روز 16 تیرماه اشاره کرد و افزود: شاید یکی از علل قهرمان نشدن بانوان استان که به نوعی با قهرمانی در لیگ برتر کشور سرآمد ایران در کانوپولو به شمار می‌رود، همین نبود فضای تمرینی باشد.

توکلی با بیان اینکه استخرهای کوثر، هاشمی‌نژاد و سجاد در اختیار هیئت شنا است، عنوان کرد: در حال حاضر استخر شنای کوثر را از ساعت 20 تا 22 شب در اختیار هیئت قایقرانی قرار داده‌اند که زمان مناسبی نیست.

وی با اشاره به اینکه سد طرق نیز به علت برخی محدودیت‌های حراستی قابلیت استفاده برای عموم ورزشکاران را ندارد و تنها افرادی محدود امکان تمرین در آن را داده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در یک طرح استعدادیابی کانوپولو بانوان، حدود 50 نفر ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این در شرایطی است که مکان مناسبی برای آموزش و گرفتن آزمون‌های لازم از این علاقه‌مندان نداریم.

رئیس هیئت قایقرانی خراسان‌رضوی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق در رشته قایقرانی، عنوان کرد: با توانایی بالایی که در جوانان خراسان رضوی وجود دارد، می‌توانیم با فراهم نمودن امکانات، شاهد حضور نمایندگان استان در المپیک 2016 در رشته آب‌های آرام شویم.

توکلی با اشاره به وجود تقاضا از سوی فدراسیون برای برگزاری مسابقات و اردوهای مختلف تیم‌های ملی در مشهد، گفت: قطعا این ظرفیت در استان وجود دارد و پیش‌نیاز آن آماده شدن زیرساخت‌هاست که این امر به تنهایی قابل انجام نیست و مستلزم پیگیری مدیران کل و نمایندگان مجلس و اخذ اعتبارات لازم برای ایجاد دریاچه در فضایی که در ورزشگاه ثامن در نظر گرفته شده، است.

وی در ارتباط با کمرنگ بودن توفیقات کانوپولو آقایان نسبت به بانوان اظهار داشت: متاسفانه در گذشته توجه بیشتر به بخش بانوان بود و کانوپولو آقایان مورد غفلت قرار گرفت.

توکلی ادامه داد: تیم آقایان استان پس از ماه مبارک رمضان رقابت‌های قهرمانی کشور را پیش رو دارد که امیدواریم با مهیا شدن شرایط سد چالیدره، مسابقات در این مکان برگزار شود.

رئیس هیئت قایقرانی خراسان رضوی در زمینه توسعه این ورزش در شهرستان‌ها اظهار کرد: در حال حاضر امکان گسترش رشته‌های قایقرانی در شهرستان‌هایی مانند قوچان، فریمان و نیشابور که دارای امکانات آبی مانند سد هستند، وجود دارد.

وی به اعلام آمادگی برخی از شهرستان‌ها برای همکاری با هیئت قایقرانی استان اشاره کرد و افزود: یکی از معضلاتی که در شهرستان‌ها وجود دارد کمبود افراد متخصص و مربی است که در مدت 13 سال فعالیت این هیئت کمتر به آن پرداخته شده است.

توکلی ادامه داد: با فعال شدن شهرستان‌های دارای ظرفیت و امکانات لازم می‌توانیم در آینده شاهد برگزاری رقابت‌های لیگی در رشته‌های مختلف قایقرانی در استان شویم.

انتهای پیام/70002/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول