اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از توان بومی محقق شد

تولید پکیج‌های کم‌مصرف آب گرم در راور

مجری طرح تولید پکیج آب گرم در راور گفت: پکیج‌های کم‌مصرف آب گرم در راور با استفاده از توان بومی تولید می‌شود.

تولید پکیج‌های کم‌مصرف آب گرم در راور

رضا کمالی امروز در حاشیه بازدید معاون سیاسی اجتماعی فرماندار راور از کارگاه در حال تولید پکیج آب گرم در این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: خط تولید پکیج آب گرم در راور به ‌عنوان یکی از معدود خطوط تولید پکیج در داخل ایران به‌ شمار می‌رود که بر اساس توانمندی‌های بومی و خلاقیت به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: حدود چهار خط تولید پکیج آب گرم در داخل کشور وجود دارد که همگی مونتاژکننده برندهای خارجی هستند و هیچ‌گونه فناوری نو و بدیعی ارائه نکرده‌اند.

مجری طرح تولید پکیج آب گرم در راور بیان داشت: خط تولید پکیج زمینی شرکت آریا کاوان راور بر اساس فرمول مهندسی معکوس به مرحله تولید رسیده، اما با وجود اینکه هنوز سیستم مکانیزه ماشین‌آلات پرس و جوش صنعتی و ... به ‌دلیل مراحل اولیه کار در محل کارگاه مستقر نیست، عمده عملیات تولید توسط کارگران انجام می‌شود و بیش از 60 درصد محصول تولیدی از مواد اولیه و قطعات تولید داخل و شهر راور و تنها 40 درصد متکی به قطعات خارجی است.

کمالی ابراز داشت: در سال حماسه اقتصادی پیش‌بینی می‌شود، چنانچه ماشین‌آلات و تجهیزات مکانیزه و خط تولید با ظرفیت پیش‌بینی شده به مرحله اجرا درآید، 90 درصد قطعات و مواد اولیه کار از تولیدات داخلی و تنها 10 درصد متکی به تکنولوژی خارج از کشور می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعدادی دستگاه پکیج 35 هزار و 50 هزار به ترتیب برای ساختمان‌های 180 تا 220 متر و 350 متر توسط شرکت آریا کاوان راور ساخته و آماده بهره‌برداری است.

کمالی اذعان داشت: جالب توجه اینکه این شرکت سعی کرده صرفاً کپی‌برداری نکند و برای نخستین‌بار در زمینه فناوری تولید پکیج جهانی موفق شده با جایگزین کردن پکیج تولید آب گرم به منبع انبساطی را برطرف کند که با صرفه‌جویی در تولید و جلوگیری از صرف هزینه و استهلاک اضافی توسط مشتریان به نحو مؤثری از حجم پکیج تولیدی کاسته شود.

وی افزود: این محصول همچنین دارای نوآوری و ابتکاراتی در زمینه افزایش بازده گرمایی حاصل از مشعل تولید حرارت شده و با برخی عملکردهای مثبت در زمینه حمل و نقل راحت‌تر و سیستم به موفقیت‌هایی رسیده است.

کمالی گفت: تولید پکیج آب گرم ساختمان در شهرستان راور با استفاده از توان بومی مبتنی بر تجربه کاری حرکت بسیار امیدوارکننده و قابل ستایشی در سال حماسه اقتصادی دارد.

وی ابراز داشت: دستگاه مذکور طی 72 ساعت کار مداوم در ساختمان‌های 350 متر مربعی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان راور آزمون موفقیت را پشت سر گذاشته است. 

مجری طرح تولید پکیج آب گرم در راور عنوان کرد: این محصول برای نخستین بار سال گذشته در نمایشگاه و دستاوردهای فناوری کویر جنوب شرق ایران واقع در هتل پارس کرمان که با حضور سه استان کرمان، یزد و هرمزگان برگزار شد در معرض دید عموم قرار گرفت و مراحل ثبت و اخذ مجوز و استانداردهای لازم را با تحصیل و مراحل پایانی کار را پشت سر می‌گذارد.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول