اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد قلعه‌گنج تأکید کرد

کانون‌های مساجد نیازمند اعتبار هستند/گروه‌های جهادی پیشگام شوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قلعه‌گنج گفت: با توجه به اینکه بیشتر کانون‌های مساجد نوبنیاد هستند، تلاش می‌کنیم تا با همکاری خیران، مؤسسه‌های قرآنی و گروه‌های جهادی فرهنگی در راستای آماده‌سازی کانون‌ها گام برداریم.

کانون‌های مساجد نیازمند اعتبار هستند/گروه‌های جهادی پیشگام شوند

سید اسماعیل آفاق‌حسینی امروز در حاشیه بازدید از کانون‌های مساجد به مناسبت تکریم دهه کرامت مساجد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج اظهار داشت: فعالیت‌های کانون مساجد با مسجد در ارتباط است بر همین اساس مسئولان مربوطه با همدلی و همکاری می‌توانند، عملکرد قابل قبولی را ارائه کنند.

وی افزود: در شهرستان قلعه‌گنج تاکنون 34 کانون مسجد ثبت و راه‌اندازی شده که با توجه به شرایط موجود عملکرد خوبی داشته و در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش بسیاری کرده‌اند.

80 حافظ قرآن و 40 فعال فرهنگی در کانون‌های مساجد

آفاق‌حسینی با توجه به اینکه اکثر این کانون‌ها از امکانات اولیه محروم هستند، تصریح کرد: این کانون‌ها با وجود کمبود امکانات تاکنون توانسته‌اند، بیش از 80 حافظ قرآن و 40 مربی و فعال فرهنگی را تربیت کنند.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه بیشتر این کانون‌ها نوبنیاد هستند، تلاش می‌کنیم تا با همکاری خیران، مؤسسه‌های قرآنی و گروه‌های جهادی فرهنگی در راستای آماده‌سازی کانون‌ها گام برداریم، اما می‌طلبد که مسئولان مربوطه نیز در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.

آفاق‌حسینی با بیان اینکه زمینه‌های همکاری در بخش‌های فرهنگی و هنری روستاها فراهم است، عنوان کرد: باید از این استعداد‌ها نهایت استفاده را ببریم و در فرصت اوقات فراغت تابستان آن‌ها را کشف کرده و پرورش دهیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قلعه‌گنج گفت: تابستان به عنوان فصل اوقات فراغت در رشد علمی و آموزشی دانش‌آموزان طی سال تحصیلی بسیار کارآمد است به همین دلیل ما در کانون‌های مساجد در پی این هستیم که بنیه علمی و فرهنگی آنان را تقویت کرده تا شاهد رشد و شکوفایی بیشتری در مدرسه‌ها باشیم.

شناسایی استعدادهای جوانان روستایی توسط کانون‌‌های مساجد

آفاق‌حسینی بیان داشت: برنامه‌ریزی و شناسایی نقاط قوت روستا به ویژه جوانان در دستور کار مسئولان کانون‌ها قرار گرفته است تا با این روش بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده و نتایج عالی کسب کنیم.

وی اذعان داشت: انجمن‌های هفتگانه فرهنگی و هنری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قلعه‌گنج نیز آماده همکاری و مساعدت در امر آموزش و کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان روستایی است و این تعامل نوید آینده‌ای روشن را می‌دهد.

آفاق‌حسینی به تمام مسئولان کانون‌های مساجد یادآور شد تا در دنیای مجازی به ذکر خلاقیت‌ها و توانمندی‌های روستای خود بپردازند و خاطر نشان کرد: آنان می‌توانند از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قلعه‌گنج به آدرس www.ershadghaleganj.ir نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/80004/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول