اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

لزوم استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان استان مؤثر است.

لزوم استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت

حجت‌الاسلام رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج دوران نوجوانی و جوانی را دوران طلایی شکل‌‌گیری هویت‌های اجتماعی، دینی و فردی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن در زمینه فعالیت‌‌های فرهنگی باید یک حرکت انقلابی و حماسی به وجود آید.

وی در ادامه نقش پایگاه‌های طرح اوقات فراغت در جذب دانش‌آموزان و فراهم کردن فضای فرهنگی و مذهبی برای جامعه هدف را مهم برشمرد و گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و هویت‌یابی نوجوانان و جوانان در عرصه‌های دینی است که باعث کاهش و از بین رفتن آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد نقش دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی در این خصوص را مهم برشمرد و ادامه داد: هدایت و تربیت صحیح نوجوانان از وظایف متولیان فرهنگی بوده از این رو باید در ایام تعطیلات و فراغت نوجوانان و جوانان در تابستان نیازهای فرهنگی آنان برطرف شود.

این مسئول فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر برگزاری کلاس‌های طرح اوقات فراغت در مساجد خاطرنشان کرد: حضور جوانان در مساجد باعث موفقیت آنان در آینده می‌شود چراکه بیشتر افراد نخبه در مساجد رشد و تعالی پیدا کرده‌اند.

قاسمی ادامه داد: مساجد ظرفیت اداره فکری فردی و جمعی جامعه را دارد و باید با برنامه‌ریزی درست در غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از این اماکن استفاده شود تا از میزان تمایلات جامعه هدف به مسائل و برنامه‌های جانبی و حاشیه‌ساز کمتر شود.

این مسئول فرهنگی و مذهبی برگزاری دوره تفسیر کوتاه در ماه مبارک رمضان، طرح قرآنی و ملی 1447 با محوریت جزء 29 قرآن، دوره اندیشه‌های آسمانی در مشهد مقدس، کارگاه آموزشی و تبلیغی مربیان حجاب و عفاف، کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی، آموزش و حمایت از گروه‌های هنری و نمایشی، کارگاه آموزشی سرود، کلاس‌های خوشنویسی، تشکیل هسته‌های پژوهشی و ... را از جمله برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این دبیرخانه در فصل تابستان عنوان کرد.

انتهای پیام/82011/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول