اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

نقش مؤثر کانون‌های فرهنگی و هنری در جذب نوجوانان به مساجد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقش کانون‌های فرهنگی و هنری در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد بسیار مؤثر است.

نقش مؤثر کانون‌های فرهنگی و هنری در جذب نوجوانان به مساجد

امین کمالوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تأکید بر این‌که کانون‌‌های فرهنگی ـ هنری مساجد مشروعیت خود را از مساجد می‌گیرند، اظهار داشت: ائمه جمعه و جماعات به عنوان راهنما و هدایت ‌کننده اصلی کانون‌های فرهنگی ـ هنری محسوب می‌شوند.

وی نقش روحانیون در برنامه‌های مساجد را مهم دانست و ادامه داد: روحانیون می‌توانند با روش‌های مختلف و خاص خود جوانان را به این مکان‌های مذهبی جذب کنند تا نیرو و تفکرات آن‌ها در مسیر درست سازندگی کشور قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کانون‌های مساجد باید با برگزاری برنامه‌های جذاب و تأثیرگذار فضا را برای حضور بیشتر جوانان و نوجوانان فراهم کنند.

این مسئول تأکید کرد: با برنامه‌ریزی اصولی و مناسب به منظور جذب نوجوانان و جوانان به مساجد می‌توان از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی‌ ـ هنری مساجد استفاده کرد تا امکان انحرافات جامعه هدف در سطح جامعه به حداقل برسد.

وی توجه به برنامه‌های امور جوانان در این برهه از زمان را ضروری برشمرد و تصریح کرد: نسل جوان بیش از همه مورد هجمه دشمنان هستند و از این حیث اوقات فراغت جوانان باید به سمت پایگاه‌‌های اجتماعی و دینی سوق داده شود تا امکان انحراف جوانان کمتر شود.

کمالوندی استفاده از ظرفیت بالای مساجد در اجرای برنامه‌‌های فرهنگی و هنری را مناسب خواند و افزود: برنامه‌‌های اوقات فراغت بستر مناسبی برای استفاده از ظرفیت کانون‌‌های فرهنگی ـ هنری مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به این‌که حضور نوجوانان و جوانان و خانواده‌‌ها در برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌‌های مساجد گسترده و رضایت‌بخش گزارش شده از این رو باید به بعد تربیتی و آموزشی برنامه‌‌های کانون‌‌های فرهنگی ـ هنری مساجد توجه ویژه ‌شود.

کمالوندی با تأکید بر این‌که با برنامه‌ریزی‌های مناسب و با به کارگیری خلاقیت می‌توان از پتانسیل‌های موجود در راستای بهره‌وری از اوقات فراغت استفاده کرد، گفت: برنامه‌های اوقات فراغت باید دارای تنوع خاصی به منظور ایجاد تأثیرگذاری مثبت طولانی بر روی نوجوانان و جوانان باشد تا تمایل آن‌ها به دیگر برنامه‌های انحرافی کمتر شود.

انتهای پیام/82011/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول