اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس خبر داد

فعالیت بیش از 2 هزار عضو در برخی از کانون‌های مساجد فارس

سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس از فعالیت بیش از دو هزار عضو در برخی از کانون‌های مساجد فارس خبر داد.

فعالیت بیش از 2 هزار عضو در برخی از کانون‌های مساجد فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین نیازی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: شبکه مساجد در عالم اسلام گسترده‌ترین شبکه اجتماعی است.

این مسئول فرهنگی افزود: از قدیم‌الایام در مراکز شهرها مسجد بوده و پیامبر(ص) در هنگام ورود به یثرب نخستین کار خود را احداث مسجد قرار داد تا سایر فعالیت‌ها حول محور آن باشد.

وی تصریح کرد: این زیبنده نیست که در برخی مراکز تجاری با چند طبقه تجاری، نمازخانه در کنار موتورخانه احداث شود؛ بلکه باید نمازخانه در مرتفع‌ترین طبقه و با امکاناتی مناسب در نظر گرفته شود.

نیازی با اشاره به برنامه «یاوران مساجد» بر مردمی بودن فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید و اضافه کرد: در طرح آسمانی‌ها هماهنگی با ادارات و دستگاه‌ها به منظور فراهم آوردن امکان بهتر برای پرکردن اوقات فراغت جوانان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در استان فارس، بیان کرد: 30 کانون تخصصی در زمینه‌های مختلف اعم از قرآن و عترت، جهاد و شهادت، رباتیک، زبان‌های خارجه، تکنولوژی و آی تی، شعر و سرود، هنرهای تجسمی و ... به فعالیت مشغول هستند.

نیازی ابراز داشت: برخی کانون‌های مساجد فارس بیش از دو هزار عضو دارند که این امر نشانگر حجم گسترده فعالیت این نهاد مردمی است.

ادامه برگزاری جلسات طرح «تلاوت نور»، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، تکریم ایتام، آموزش احکام به ویژه برای روزه اولی‌ها، پاسخگویی به شبهات و اجرای مسابقات فرهنگی برخی از برنامه‌هایی بود که نیازی به عنوان دستورکار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ایام ماه مبارک رمضان برشمرد.

این مسئول همچنین از تجلیل از «خانه روشنان محله» خبر داد که در آن افرادی که چند دهه در مسجد یک محله نماز خوانده‌اند، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

نیازی با بیان اینکه همگان باید به رونق مساجد کمک کنیم، گفت: اشکالی ندارد که برای رونق مسجد حتی روحانی محل نیز جارو به دست گیرد و در کنار مردم مسجد را آب و جاروب کند، چراکه اگر هر نوجوانی مسجدی شود یک سلول زندان خالی می‌ماند.

وی در پایان با اشاره به اینکه یک‌هزار و 447 سال از نزول قرآن گذشته است، خاطرنشان کرد: طرح 1447 با محوریت جزو 29 قرآن کریم برگزار و شرکت‌کنندگان از هدایای نفیسی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/2448/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول