اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمانشاه:

کانون‌های فرهنگی مساجد باید بازوهای توانای فرهنگ‌سازی باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید بازوهای توانای فرهنگ‌سازی باشند و حضور جوانان و نوجوانان در مساجد تاکنون چشم‌گیر بوده است.

کانون‌های فرهنگی مساجد باید بازوهای توانای فرهنگ‌سازی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت و طرح بزرگ قرآنی 1447 در سالن انتظار شهر کرمانشاه، اظهار داشت: علاوه بر پر کردن اوقات فراغت در بین جوانان و نوجوانان باید این اوقات را غنی کرده و مساجد در این راه مهم‌ترین نقش را دارند.

آفتابی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید بازوهای توانای فرهنگ‌سازی باشند و حضور جوانان و نوجوانان در مساجد تاکنون چشم‌گیر بوده و این کانون‌ها در حال رشد هستند و استقبال جوانان بسیار خوب بوده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: هر سال مخاطبان و مراجعه‌کنندگان به این کانون‌ها بیشتر می‌شود.

طیب صفری با بیان اینکه استقبال از کانون‌ها در روستاها نیز خوب بوده است، افزود: اولویت کاری این کانون‌ها باید آموزه‌های دینی و قرآنی باشد و به تفسیر و روخوانی قرآن و آموزش احکام اسلامی و رفع شبهات دینی جوانان پرداخت.

به گفته صفری، این کانون‌های فرهنگی، هنری نیز هستند و استفاده از مربیان توانمند می‌تواند به اجرای برنامه‌های مناسب کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه باید خانه‌های نور در داخل مساجد تقویت شوند، تصریح کرد: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، باید برنامه‌های بیشتری اجرا شود و جوانان را تشویق کنیم به مساجد بیایند و در نماز جماعت شرکت کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: چند مسجد به خانه‌های دیجیتالی مجهز شده و اگر هر مسجدی توانایی و مکان مناسبی برای ایجاد این خانه‌های دیجیتالی دارد، می‌تواند آن ‌را مجهز کند.

صفری خاطر نشان کرد: در سال گذشته در استان کرمانشاه 309 پایگاه کانون فرهنگی داشتیم و امسال به 364 کانون افزایش یافته و 56 درصد این کانون‌ها در روستاها و 44 درصد در شهر هستند.

در پایان این مراسم به جوانان عضو در کانون‌های فرهنگی مساجد که در مقاطع دانشگاهی عناوین برتر به‌دست آورده‌اند، جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/2700/

ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول