اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان:

ارشاد گیلان کانون‌های فرهنگی مساجد را تقویت کند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نسبت به تقویت کانون‌های امور فرهنگی مساجد در مناطق حاشیه‌نشین اقدام کند.

ارشاد گیلان کانون‌های فرهنگی مساجد را تقویت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی عصر امروز در جمع مدیران استان با اشاره به ساماندهی امور اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مناطق ویژه گیلان، اظهار کرد: در این راستا کمیته‌ای از دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان تشکیل شده که هر یک بر اساس ساختار و برنامه‌های خود راهکارهای اجرایی را تدوین و عملیاتی می‌کنند.

وی افزود: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده این کمیته، اداره کل آموزش و پرورش استان با حمایت و پشتیبانی شهرداری رشت موظف شده تا در نقاط  حاشیه‌نشین رشت و لنگرود بر اساس استعدادهای موجود برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌های فرهنگی اجرا کند.

به گفته این مسئول، اردوهای خانوادگی در مناطق ویژه اجتماعی نیز توسط کمیته امداد برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز موظف شده تا با معرفی شش سمن برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مشارکت کند.

پورعزیزی، تهیه فهرست و تحلیل آمارهای مهاجرت از استان‌های مهاجر به گیلان را به‌عهده اداره کل اطلاعات و آمار معاونت برنامه‌ریزی ذکر کرد و گفت: این اداره کل باید اقدام‌های لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی نیز باید درباره پروژه‌های فرهنگی در دست اقدام مناطق حاشیه‌نشینی رشت و لنگرود به کمیته مذکور گزارش دهد.

به گفته مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان، آموزش مهارت‌های زندگی در مناطق ویژه اجتماعی نیز با برنامه‌ریزی و نظارت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری انجام می‌شود.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نسبت به تقویت کانون‌های امور فرهنگی مساجد در مناطق حاشیه‌نشین اقدام کند.

پورعزیزی بر تکمیل فرم شناسنامه مناطق ویژه توسط فرمانداری رشت تأکید کرد و گفت: برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در مناطق حاشیه ملزم به شناخت این نقاط و بروز مشکلات موجود در آنها هستیم.

وی در مورد دیگر نهادها و سازمان‌های فرهنگی و اجرایی متذکر شد: هر یک از نهادهای مذکور نیز در راستای فعالیت‌های خود به مناطق حاشیه‌نشین برای ساماندهی به امور اجتماعی، فرهنگی و امنیتی آنها اقدام کنند.

ا‌نتهای پیام/84002/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول