اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان

طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های مساجد یزد افتتاح شد

در مراسمی با حضور مسئولان اداره ارشاد و استانداری یزد، طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های مساجد استان یزد با عنوان آسمانی‌ها افتتاح شد.

طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های مساجد یزد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی در مراسم افتتاح طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های مساجد یزد گفت: با توجه به ظرفیت مساجد، طرح اوقات فراغت در استان یزد امسال از کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آغاز شد.

وی افزود: هم‌اکنون در استان یزد 460 کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد فعال هستند که با امضای تفاهمنامه‌هایی میان اداره ارشاد و دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، تلاش شده تا جوانان و نوجوانان برای غنی‌سازی اوقات فراغت خود به مساجد مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عنوان کرد: مساجد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، پایگاه مردمی بوده‌اند و امیدواریم بتوانیم با آوردن بسیاری از برنامه‌ها به مساجد رونق مساجد استان یزد را برگردانیم.

عبدالحسینی از همه مسئولان کانون‌های مساجد به خاطر همکاری خوب با اداره ارشاد قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در پایان تابستان بتوانیم اختتامیه خوبی برای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت برگزار کنیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار یزد نیز در این مراسم با تبریک ولادت با سعات منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: امروز در دنیا به لطف الهی، مسئله آخرالزمان به دلایل متعددی مورد توجه جهانیان است و حتی در قالب روش‌های نامناسب در انتظار امام زمان (عج) متناسب با باورها و عقاید خود هستند.

غلامحسین دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مساجد در دین اسلام به‌ویژه در استان یزد عنوان کرد: این اندیشه که خدا در روی زمین خانه‌ای دارد و باید این خانه را متناسب با خدا ساخت و اداره کرد در دنیا منتشر شده و امروزه از آن سوی دنیا به یزد می‌آیند و به جای دیدن ساختمان‌های 60 طبقه بانک‌ها، به دیدن مسجد جامع و امیرچخماق می‌روند.

وی افزود: این اقدام به این دلیل است که بهترین مردم زمین، بهترین ساختمان‌ها با بهترین نماسازی و کاشی‌کاری‌ها را انجام داده‌اند و مساجد را با ذوق و سلیقه‌ای خاص بنا کرده‌اند.

دشتی با اشاره به جایگاه و کاربرد مساجد از ابتدا تاکنون خاطرنشان کرد: مساجد تنها جایگاه عبادت نیستند بلکه آموزش و روان‌شناسی، فقه اسلامی و ... نیز باید در مساجد مطرح شود.

وی تصریح کرد: حتی در آینده دانشجویان نیز باید به مساجد بیایند و پاسخگوی مردم باشند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار یزد ادامه داد: در حال حاضر پیچیده‌ترین مدیریت در کل استان،‌ مدیریت مساجد است که هیئت امنا این کار را بر عهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مهم‌ترین لحظه تربیت و رشد و دانایی فرد، زمانی است که فرد احساس کند با روحیه آزاد و روان و ذهن آزاد در معرض مطالعه و آموزش قرار گرفته و زمان آموزش، زمان آرامش روحی است بنابراین اوقات فراغت، مهم‌ترین زمان برای آموزش است.

دشتی یادآور شد: در زمینه اوقات فراغت، مهم این است که فضای آرام و اطمینان بخشی فراهم کنیم و از آنجایی که مسجد محل ذکر و آرامش است، از مسئولان و متولیان امر درخواست می‌کنیم با حفظ حرمت مسجد، برنامه‌های اوقات فراغت را در مساجد برگزار کنند.

وی تأکید کرد: مساجد باید محل جذب جوانان و نوجوانان شود چراکه مساجد انسان‌ساز هستند و دین و ایمان انسان در همین مساجد شکل می‌گیرد.

دشتی همچنین اظهار امیدواری کرد که با حمایت خانواده‌ها از اجرای طرح اوقات فراغت در مساجد استان یزد، این طرح به طور گسترده و موفق به مرحله اجرا درآید و خروجی‌های خوبی نیز برای خانواده‌ها، اجتماع و جوانان و نوجوانان داشته باشد.

گفتنی است، در این مراسم که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) بلوار دهه فجر یزد برگزار شد، از دست‌اندرکاران طرح اوقات فراغت تجلیل شد.

انتهای پیام/2464/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول