اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالدران:

رمضان فرصتی برای تأمل در قرآن است

امام جمعه چالدران گفت: محور همه برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان قرآن است به طوری که این ماه فرصت مغتنمی برای تأمل در این کتاب آسمانی محسوب می‌شود.

رمضان فرصتی برای تأمل در قرآن است

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: باید قدر این فرصت بزرگ، ویژه و بی‌نظیر ماه مبارک که ضیافت‌الله بوده و همه مؤمنان سر سفره قرآن عظیم‌الشأن میهمان هستند، را بدانیم.

وی افزود: ماه مبارک رمضان در رأس همه ماه‌های سال قرار دارد و بهترین روزها به ویژه لیالی قدر و نزول قرآن در این ماه واقع شده است به طوری که محور همه برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان توجه به قرآن است.

امام جمعه چالدران با بیان این‌که اگر انسان با قرآن مأنوس شود سعادتمند است، ادامه داد: تنها راه نجات بشریت توجه به قرآن است و می‌توان از طریق عملی کردن توصیه‌ها و نکته‌های نهفته در این کتاب آسمانی به راحتی راه سعادت را از شقاوت تشخیص داد.

وی خاطرنشان کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان، درهای رحمت خداوند گشوده می‌شود، در میانه‌های این ماه مؤمنان خطاکار آمرزیده می‌شوند و در پایان ماه مبارک رمضان نیز روزه‌داران به رهایی از آتش دوزخ مژده داده می‌شوند.

یوسف‌زاده با بیان این‌که روزه در اخلاق انسان تأثیر می‌گذارد و شخص را ورزیده، قانع و باحوصله بار می‌آورد و درس صبر و متانت به او یاد می‌دهد، افزود: روزه‌دار طعم تشنگی و گرسنگی را می‌چشد و به زندگی فقرا و مستمندان بهتر و بیشتر می‌اندیشد و رسیدگی به آن‌ها را وظیفه خود می‌شمارد.

وی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران اجرای برنامه‌های قرآنی در کشور بیشتر رواج یافته است.

یوسف‌زاده تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان در چالدران نیز همزمان با سراسر ایران اسلامی فضای قرآنی حاکم است و برنامه‌ریزی‌ شده که در دهه آخر ماه شعبان غبارروبی، آماده‌سازی مساجد با حضور اقشار مختلف جامعه انجام گیرد به طوری که مردم مؤمن و خدادوست در این قبیل آیین‌ها با شوری مضاعف شرکت می‌کنند.

یوسف‌زاده اعلام کرد: در طول ماه مبارک رمضان هر روز یک جزء از قرآن با حضور نمازگزاران در مصلا و مسجد جامع قرائت می‌شود و قاریان فضای معنوی و الهی خلق می‌کنند برای نمازگزاران احکام تبلیغی دینی و آیات الهی تفسیر می‌شود و در نماز ظهر برنامه تفسیر قرآن داریم.

یوسف‌زاده اظهار داشت: به همه روستاهای این شهرستان مبلغانی اعزام می‌شوند تا فضای معنوی در این روستاها ایجاد کنند و مردم از دانش این علما استفاده کنند به طوری که امید است به برکت قرآن و ماه مبارک رمضان قلب‌هایمان جلا یافته و نورانی شود و فرهنگ قرآنی بیش از پیش رواج پیدا کند که با رواج فرهنگ قرآنی همه مشکلات جامعه نیز رفع می‌شود.

انتهای پیام/61009/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول