اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوکان:

مردم پرداخت صدقه را در رمضان فراموش نکنند

امام جمعه بوکان گفت: صدقه دادن و دستگیری از نیازمندان از توصیه‌های موکد در ماه رمضان است، که اجر و پاداش بسیاری نزد خداوند دارد، پس مردم نباید آن را فراموش کنند.

مردم پرداخت صدقه را در رمضان فراموش نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان، ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بوکان، اظهار داشت: مومنان و پذیرندگان دعوت الهی، باید از لحظات پایانی ماه شعبان برای آمادگی بیشتر خود برای ورود به میهمانی خداوند در ماه رمضان استفاده کنند.

وی به روزهای پایانی ماه شعبان، اشاره کرد و افزود: ماه استغفار رو به پایان است، با این وجود لازم است، مومنان از چند روز باقی‌مانده نیز برای پالایش درون خود استفاده کنند، تا با قلبی پاک و عاری از گناه به استقبال ماه رمضان روند.

خلیفه‌زاده با بیان اینکه مساجد مامن بندگان شایسته خداوند هستند، تصریح کرد: مساجد در ماه رمضان با رونق بیشتری پذیرای بندگان شایسته و روزه‌دار خداوند هستند، بنابراین شایسته است که هر فردی به اندازه توان خود، در روزهای باقی‌مانده برای غبارروبی مساجد و نظافت آنها همت کند، که یقینا این اقدام اجر معنوی بسیاری نزد خداوند دارد.

وی به فرا رسیدن ماه پرفیض و برکت رمضان، اشاره کرد و گفت: روزه‌داری فریضه مبارکی است که در این ماه خداوند همه بندگان خود را به انجام آن دعوت کرده است.

خلیفه‌زاده ضمن بیان اهمیت پرداخت صدقه و احسان در این ماه، تصریح کرد: دستگیری از نیازمندان امری است، که در این ماه به طور ویژه به آن تاکید شده است، و از جمله اعمال پسندیده و سفارش‌ شده در این ماه محسوب می‌شود.

وی مومنان را به حفظ حرمت این ماه نورانی و تعبد در آن دعوت کرد، افزود: لازم است مومنان در طول سال و به طور ویژه در این ماه، از پرداختن به کارهای حرام پرهیز کرده، و از روی آوردن به کسب‌های حرام مانند قاچاق کالا دوری کنند.

امام جمعه بوکان در بخش دوم خطبه‌های خود، با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و اوقات فراغت، بر لزوم هوشیاری و احتیاط خانواده‌ها و جوانان، تاکید کرد و گفت: لازم است خانواده‌ها به این مسئله توجه کرده، و از شنا در مکان‌های غیرمجاز و آب‌های آزاد خودداری کنند، تا دیگر حوادث ناگوار غرق‌شدگی در این مناطق دیده نشود.

وی رویت هلال ماه در غروب دوشنبه را به همه مومنان خداجو سفارش کرد و آن را از اعمال مستحب موکد عنوان کرد.

خلیفه‌زاده موذن‌ها را به هماهنگی و دقت در اقامه اذان در موعد دقیق آن دعوت کرد و از مومنان خواست مساجد را با حضور خود رونق بخشند و با آغاز بندگی در این ماه، برای تداوم بندگی در طول سال تلاش کنند. ‌

انتهای پیام/61009/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول