اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه فردوس خبر داد

وجود 71 موقوفه برای قرائت و ختم قرآن کریم در فردوس

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس از وجود 71 موقوفه برای قرائت و ختم قرآن کریم در ماه‌های رجب و شعبان در این شهرستان خبر داد.

وجود 71 موقوفه برای قرائت و ختم قرآن کریم در فردوس

حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: اجرای نیات واقفان از مهم‌ترین اولویت‌های کاری سازمان اوقاف است که این امر در ترویج فرهنگ وقف نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: امروزه با توجه به نیازهای جامعه، برای وقف موارد زیادی تعریف شده و بسیاری از واقفان نیز وقف خود را بر مبنای نیازهای روز جامعه انجام می‌دهند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس افزود: از تعداد وقف‌های انجام شده در فردوس تعداد 71 موقوفه برای قرائت، تلاوت و ختم قرآن در ماه‌های رجب و شعبان در این شهرستان اختصاص یافته است.

خدایی با اشاره به اینکه تمام نیات واقفان مقید به قید زمان و مکان شده است، تصریح کرد: ارزش این موقوفات مبلغ 3 میلیون و 612 هزار تومان است که در ایام ماه‌های رجب و شعبان هزینه می‌شود.

تنظیم 2 هزار و 748 قرارداد وقفی در فردوس

این مسئول از تنظیم 2 هزار و 748 قرارداد وقفی از ابتدای سال گذشته تاکنون خبر داد و یادآور شد: همه قراردادهای موقوفات شهرستان فردوس به‌روزرسانی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس با اشاره به اینکه در ارزیابی قیمت اجاره موقوفات قبلاً قیمت پایه به طور عادلانه بسته نشده بود، گفت: ارزش‌گذاری نرخ فعلی نسبت به موقوفات تفاوت فاحشی با املاک شخصی دارد که در حقیقت ظلم بسیار بزرگی به موقوفات شده است.  

خدایی اذعان داشت: همکاری با جامعه قاریان و حافظان، حوزه علمیه برادران و خواهران یکی از عوامل مهم در اجرای این نیات واقفان است.

انتهای پیام/69007/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول