اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی کرمان خبر داد

ارسال 435 مقاله به چهارمین کنفرانس ملی زلزله

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: 435 مقاله به دبیرخانه چهارمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در کرمان ارسال شده است.

ارسال 435 مقاله به چهارمین کنفرانس ملی زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا کامیاب‌مقدس صبح امروز در چهارمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: پروفسور عیسی سلاجقه رئیس این کنفرانس است.

وی ابراز داشت: استان کرمان هر روز در حال لرزیدن است و زلزله بخشی از زندگی روزمره ما شده و برای زیستن در این شرایط باید راهکارهای خاصی اخذ شود.

دبیر چهارمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در کرمان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر کارهای ارزشمندی برای کاهش خسارت زلزله انجام شده است، بیان کرد: اینکه زلزله‌ها روی می‌دهد و آمار کشته‌شدگان کمتر از گذشته است، نشان می‌دهد که کارهای خوبی انجام شده است.

کامیاب‌مقدس تصریح کرد: این سئوال مطرح است که چرا زلزله شش ریشتری 40 هزار نفر در بم را به مرگ فرو رساند، اما زلزله بزرگتر از آن در یک سوی دیگر دنیا تلفات کمتر از تعداد انگشتان دارد.

وی خاطر نشان کرد: زلزله یک پدیده طبیعی است که انسان به مدد خرد، عمل و دانش می‌تواند بر آن غلبه کند و در این راستا بخش‌های مختلف جامعه وظایف متعدد و مدیران و برنامه‌ریزان مسئولیت سنگینی در این زمینه دارند.

دبیر چهارمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در کرمان ابراز داشت: اینکه حرکت کشور از مدیریت بحران به مدیریت ریسک حرکت کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

کامیاب‌مقدس نقش بخش قانون‌گذاری، نظام مهندسی، نهادهای نظارتی و آسیب‌شناسی را در بحث زلزله حائز اهمیت خواند و افزود: رابطه بین مشاور، طراح و کارفرمایان رابطه مستقیمی است.

وی با بیان اینکه بیشتر بخش ساختمان در دست بخش خصوصی است، تصریح کرد: کارگران و حتی نیروهای مهارتی از آموزش‌های لازم برخوردار نیستند.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید در مرزهای دانش حرکت کنند، گفت: در ساخت و سازها باید از مصالح نوین استفاده کرد.

کامیاب‌مقدس بیان کرد: فعالیت‌های زیادی برای اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه پیشگیری از خسارت‌های ناشی از زلزله در استان کرمان انجام شده که نتایج خوبی داشته است.

وی افزود: چهارمین کنفرانس ملی زلزله و سازه با استقبال خوب محققان و متخصصان سازه مواجه شد و 435 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس رسیده است.

دبیر چهارمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در کرمان خاطر نشان کرد: بعد از داوری مقالات رسیده به دبیرخانه کنفرانس مذکور، 152 مقاله مورد قبول واقع شد که این مقالات در دو جلد کتاب منتشر شده است.

انتهای پیام/80019/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول