اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی:

معماری اسلامی ایرانی روزآمد شود

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: باید معماری اسلامی ایرانی با نیازهای روز هماهنگ شده و در این معماری از عنصر نوآوری غافل نشویم.

معماری اسلامی ایرانی روزآمد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا زجاجی در حاشیه مراسم اختتامیه همایش ملی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی که در دانشگاه قم برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های ارزشمندی است و در عرصه معرفی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی باید این ظرفیت‌ها به شکل مطلوبی به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در دوران پهلوی دوم الگوی معماری در شهرسازی‌ها به سمت بهره‌گیری از الگوهای غربی سوق پیدا کرد افزود: این مسئله موجب شد که بیشتر شاهد بهره‌گیری از الگوهای معماری اسلامی و ایرانی در اماکن مذهبی نظیر مساجد و حسینیه‌ها باشیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: امروز برای اینکه بتوانیم شاهد توسعه بهره‌گیری از الگوی معماری اسلامی ایرانی باشیم باید معماری اسلامی و ایرانی با نیازها و مقررات روز هماهنگ شده و البته از نوآوری نباید به هیچ وجه غافل شویم.

وی برگزاری همایش ملی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود از جمله پژوهشکده فرهنگ و هنر می‌تواند به ایفای نقش در این عرصه بپردازد.

زجاجی به تاثیرگذاری معماری در ایجاد شور و نشاط در جامعه اشاره کرد و افزود: معماری هر جامعه‌ای را می‌توان متاثر از فرهنگ آن جامعه دانست و معماری در نگرش‌ها و باورهای جامعه نقش بسیار مهمی دارد و همین مسئله وظیفه ما را در تحقق معماری اسلامی ایرانی سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/2258/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول