اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره جهانی بزرگداشت ‌فردوسی در دانشگاه‌های فردوسی و تهران برگزار می‌شود

هشتمین کنگره جهانی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با همکاری جهاد دانشگاهی مشهد و بنیاد فردوسی در 22 اردیبهشت ماه در تالار فردوسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

کنگره جهانی بزرگداشت ‌فردوسی در دانشگاه‌های فردوسی و تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بنیاد فردوسی، هشتمین کنگره جهانی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با همکاری جهاد دانشگاهی مشهد و بنیاد فردوسی در 22 اردیبهشت در تالار فردوسی دانشگاه فردوسی مشهد از ساعت 16 برگزار می‌شود.

به کوشش دانشگاه تهران و بنیاد فردوسی نیز در تاریخ 23 اردیبهشت در تالار فردوسی دانشگاه تهران از ساعت 15 همایش بزرگداشت فردوسی با حضور فردوسی‌شناسان برجسته برگزار می‌شود.

هشتمین کنگره جهانی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور فردوسی‌شناسان کشورهای فارسی زبان، تاجیکستان، افغانستان و ایران از جمله فریدون جنیدی، قدمعلی سرامی، رضا اشرف‌زاده، محمدعلی ودود، دولت‌علی حاتم‌اف، سفیر کشور تاجیکستان در ایران، نصیر احمدنور، سفیر افغانستان در ایران و اسدالله امیری، رایزن فرهنگی افغانستان و شاه‌منصور شاه‌میرزا، نماینده تاجیکستان در سازمان اکو برپا می‌شود.

از برنامه‌های جنبی هشتمین کنگره جهانی بزرگداشت فردوسی، رونمایی از تندیس رستم اثر علی اسدی با ارتفاع دو متر و 50 سانتی‌متر و عرض یک متر و 60 سانتی‌متر با کلاف فلزی و رویه گچ و سیمان و برپایی نمایشگاهی از آثار فرهنگی شهر غزنین از سوی نمایندگی رایزنی فرهنگی افغانستان در مشهد است.

همچنین از برنامه‌های جنبی همایش بزرگداشت فردوسی در تالار فردوسی دانشگاه تهران برپایی نمایشگاه 30 تابلوی عکاسی سعید محمودی‌ ازناوه با موضوع نگاره‌های شاهنامه‌های کهن و گنجینه‌های موزه‌ای شاهنامه‌ای از تاریخ 21 اردیبهشت بر پا می‌شود.

انتهای پیام/70004/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول