اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد

اجرای طرح ملی سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با عقد تفاهم­نامه میان شهرداری قزوین و جهاد­ دانشگاهی واحد صنعتی شریف، شهر قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح ملی سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی انتخاب شد.

اجرای طرح ملی سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، سیدمهدی یدی همدانی اظهار داشت: این طرح که در حال حاضر در کشور آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی نیز به صورت پایلوت در حال اجرا است، یکی از آخرین فناوری‌‌های به کار گرفته شده در زمینه مدیریت و کنترل جریان ترافیک و کاهش خطاهای انسانی در حوزه حمل­ و­ نقل هوشمند به شمار می‌آید.

وی در تشریح قابلیت‌های سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی بیان کرد: این فناوری گام بزرگی در عرصه سامانه‌های حمل­ و نقل هوشمند به حساب می­‌آید و در این فناوری تجهیزاتی بر روی خودروها و محل­‌هایی خاص در کنار جاده نصب می‌شوند که امکان برقراری ارتباط بی‌سیم خودروها با یکدیگر و نیز بین خودروها و تجهیزات کنار جاده را فراهم می­‌کند.

وی ادامه داد: سامانه فناوری ارتباطات خودرویی در آینده نزدیک نقش مهمی در ارتقای ایمنی رانندگی، روان­‌سازی ترافیک و کنترل آلاینده­‌ها و کاهش مصرف سوخت خودروها ایفا خواهد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اضافه کرد: فناوری ارتباطات خودرویی از ظرفیت­‌های قابل توجهی در راستای ارائه خدمات بهتر به عموم کاربران و مشتریان، کاهش هزینه­‌های بیمه، بهبود مدیریت ترافیک، ایجاد الگوهای جدید کسب­ و کار و سودآوری برای ذی‌نفعان مختلف برخوردار است.

همدانی عنوان کرد: در فاز نخست پایلوت اجرای این طرح، 50 خودرو شامل 30 دستگاه تاکسی و 20 دستگاه اتوبوس فعال در محور خیابان فلسطین انتخاب و تجهیزات مربوطه روی آن‌ها نصب می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح با حمایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و جهاد دانشگاهی واحد صنعتی شریف اجرا می‌شود و در صورت کسب موفقیت و جلب نظر مدیران شهری، دارای ظرفیت اجرا در تمام شهر در آینده نزدیک خواهد بود.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول