اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 6 ماه آینده

پژوهشگاه رویان جهاد‌ دانشگاهی آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: در صورت ارائه امکانات و بودجه پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی استان آذربایجان‌غربی، این پروژه تا شش ماه آینده افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

پژوهشگاه رویان جهاد‌ دانشگاهی آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود

ولی عاقلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با حمایت‌ها و دستور استاندار آذربایجان غربی، همکاری و تعامل علمی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه‌های مربوطه و ارائه امکانات و بودجه در زمینه تحویل ساختمان برای تهیه تجهیزات مورد نظر، امید می‌رود در شش ماه آینده شاهد افتتاح و راه‌اندازی پژوهشگاه رویان جهاد‌ دانشگاهی در آذربایجان‌غربی باشیم.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی استان آذربایجان‌غربی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تمام توان خود را در راستای تحقق این امر به کار خواهد بست، افزود: پژوهشگاه رویان یکی از موسسات فوق‌ تخصصی به ‌نام و دارای جایگاه ویژه در جهان است که با افتخار آفرینی در درون یک نهاد انقلابی، تبلور واقعی تعهد توام با تخصص بوده که در دنیا برای کشورهای پیشرفته مورد الگو قرار گرفته است.

عاقلی اضافه کرد: فعالیت اصلی این پژوهشکده در زمینه سلول‌های بنیادی و سلول درمانی بوده و در حالت کلی در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی، درمانی و آموزشی فعالیت می‌کند.

وی گفت: ایجاد پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌‌غربی می‌تواند در بخش‌های مختلف تحقیقاتی، درمانی و آموزشی ثمرات بسیار خوبی برای این منطقه و شمال‌غرب کشور داشته‌ باشد و از این طریق شاهد ارزآوری خوبی از طریق کشور‌های ترکیه، عراق، آذربایجان و ... برای کشور و استان آذربایجان غربی باشیم.

عاقلی افزود: موسسه‌ای که در علم و فن‌آوری در سطح بین‌الملل مطرح شده‌ است در رشد علمی این منطقه هم موثر خواهد ‌بود و می‌تواند در زمینه درمان بیماری‌های کم‌علاج و لاعلاج کاربردی باشد.

انتهای پیام/61001/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول