اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فناوری بن‏یاخته‏های رویان عنوان کرد

راه‏اندازی دفتر خون بندناف ایران در کشورهای عمان و آذربایجان

مدیرعامل شرکت فناوری بن‏یاخته‏های رویان با اشاره به راه‏اندازی دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی در خارج از کشور گفت: بانک خون بند ناف در کشورهای عمان و آذربایجان نیز راه‏اندازی می‏شود.

راه‏اندازی دفتر خون بندناف ایران در کشورهای عمان و آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، مرتضی ضرابی در آیین اعطای نمایندگی بانک خون بند ناف به جهاد دانشگاهی استان سمنان از ذخیره‏سازی بیش از 35 هزار نمونه در بانک خون بند ناف کشور خبر داد.

وی گفت: ذخیره‏سازی سلول‏های بنیادی خون بند ناف در سال‏های گذشته این فرصت را فراهم کرده که بتوانیم به منبعی از سلول‏های بنیادی دست پیدا کنیم که این سلول‏ها در درمان بخش زیادی از بیماری‏های مخاطره‏آمیز که در رأس آنها بیماری‏هایی با منشأ خونی است، بسیار مؤثرند.

مدیرعامل شرکت فناوری بن‏یاخته‏های رویان اظهار کرد: بند ناف و جفت به عنوان زباله بیولوژیک بعد از تولد نوزاد دور ریخته می‌شود؛ در حالی که این بند ناف مملو از سلول‏های بنیادی است که اگر ذخیره شود، می‌تواند به عنوان یک منبع با ارزش مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به آغاز ذخیره‏سازی سلول‏های بنیادی بند خون ناف از سال 84 در کشور افزود: با توجه به اقبال مردم به این موضوع، این امکان فراهم شد که در استان‏های مختلف برای سهولت دسترسی خانواده بانک خون بند ناف راه‏اندازی شود.

ضرابی ادامه داد: امروز نیز با پیگیری‏های جهاد دانشگاهی استان سمنان، شاهد افتتاح نمایندگی بانک خون بند ناف در استان سمنان هستیم و این استان، بیست و سومین نمایندگی استانی در کشور است که امیدواریم با شرایط مناسبی که پیش‏بینی شده، بتواند به عنوان یک استان معین، مناطق و استان‏های هم‏جوار را نیز پوشش دهد.

وی همچنین با اشاره به ذخیره‏سازی بیش از 35 هزار نمونه در بانک خون بند ناف کشور گفت: پیش‏بینی شده تا پایان سال این تعداد به 45 هزار نمونه افزایش یابد که با استفاده از این ظرفیت امکان استفاده هر چه بیشتر برای بیماران فراهم می‏شود.

مدیرعامل شرکت فناوری بن‏یاخته‏های رویان همچنین در خصوص جایگاه کشور در زمینه ذخیره‏سازی سلول‏های بنیادی گفت: علی‏رغم اینکه مدت زمان زیادی نیست که این بانک در کشور راه‏اندازی شده اما از نظر ذخیره سلولی تقریبأ جزو بانک‏های خون بند ناف برتر جهان هستیم.

ضرابی تصریح کرد: اقدام بعدی که در صدد پیگیری آن هستیم، این است که هم‏زمان با افزایش ذخیره‏سازی سلول‏های بنیادی، بحث پیوند سلول‏های بنیادی نیز با همکاری مراکز پیوند پیگیری شود و این امکان فراهم شود که از این نمونه‏ها استفاده بیشتری شود.

انتهای پیام/2249/ع/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول