اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

صندوق رأی میراث ملی مردم است

نتیجه انتخابات آبرومند کردن ملت است در نتیجه نسل‌های جدید باید بدانند صندوق رأی میراث ملی مردم ما است و با خون هزاران شهید به دست آمده و باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

صندوق رأی میراث ملی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، انتخابات یک وسیله برای بالا بردن توان کشور برای آبرومند کردن ملت است و عرصه انتخابات، یک عرصه نسبی برای انتخاب خوب و خوب‌تر از میان نامزدها است و همین مسئله سبب افزایش حساسیت انتخابات در یک نظام مردم سالاری دینی شده و شاخص‌های ارزیابی انتخابات را کیفی‌‌تر می‌سازد.

از این روست که بحث شایسته‌سالاری پیش می‌آید و باید تلاش کرد تفکر شایسته سالاری بر مبنای باورسازی، بستر‌سازی و تحقق‌سازی در جامعه ما نهادینه شود.

در فضای تبلیغاتی و رقابتی همه بر این باوریم که تخریب دیگران و نفی رقیبان روحیه همبستگی و اتحاد را در جامعه مخدوش کرده و انگیزه حضور حداکثری مردم را کمرنگ جلوه می‌دهد و رقابتی که به حقوق دیگران احترام بگذارد به بیگانگان درس آزادی و مردم‌سالاری می‌دهد و دشمن را دچار ترس و وحشت می‌کند.

استاد دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راستای تاثیر‌گذاری تبلیغات نامزدهای انتخابات می‌گوید: مردم ما نشان داده‌اند که نکته‌سنج و دقیق عمل می‌کنند و تمام اعمال، رفتار و گفتار کاندیداها و طرفدارانشان را زیر ذره بین قرار می‌دهند.

حسین محمدی می‌افزاید: تبلیغات خارج از عرف و هزینه‌بر نه تنها در جلب آرای مردم تاثیر نمی‌گذارد بلکه بر عکس ممکن است وجه کاندیدا را مخدوش کند.

یک دانشجوی رشته علوم اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس می‌گوید: اگر نامزدها صادقانه اهداف و برنامه‌های خود را تبیین کرده و در معرض قضاوت مردم بگذارند به طور قطع تاثیر‌گذارتر از بریز و بپاش‌ها است.

علی احمدی ادامه می‌دهد: نامزد انتخاباتی که در این شرایط نامناسب اقتصادی و تحریم‌ها بخواهد اسراف را پیشه خود سازد نامزد اصلح و مناسبی برای مردم نخواهد بود.

مباحث سیاسی مناظره را داغ کرد

یک کارشناس علوم سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه تبلیغات از طریق صدا و سیما و مطبوعات برای معرفی نامزدها کافی است، می‌گوید: با بررسی سوابق و دقت در برنامه‌ها و اهداف نامزدها می‌توان فرد مورد نظر را انتخاب کرد.

بهنوش امیرصادقی می‌افزاید: آخرین مناظره تلویزیونی به دلیل طبع داغ سیاسی، مناظره‌ای پرهیجان و چالش‌زا بود که روحیه شادابی و پاسخگویی را به نامزدها برگرداند و توانست در مسیر تکاملی‌اش کاری کند که مردم برای انتخاب نامزد مورد نظر خود راحت‌تر بتوانند تصمیم بگیرند.

یک فرهنگی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس می‌گوید: تبلیغات سالم، فرصت طلایی برای حفظ و تقویت همگرایی و همدلی، هم‌اندیشی و تحکیم پایه‌های وحدت و محبت را در جامعه ایجاد می‌کند.

مرتضی بهروان ادامه می‌دهد: رقابت سالم جلوه‌ای از تمسک به ایمان الهی است که می‌تواند روحیه شادابی و نشاط را به کالبد جامعه بدمد و گفتمان عدالت، وحدت و پیشرفت را تقویت کند.

تحریم کنید ما را با هر چه در اختیار دارید/ تحقیر می‌کنیم شما را با یک بند انگشت

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با انتخابات می‌گوید: نسل‌های جدید ما باید بدانند صندوق رأی میراث ملی مردم ما است و با خون هزاران شهید به دست آمده و باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

محمدرضا مجیدی ادامه می‌دهد: مردم ما نشان داده‌اند که به درستی می‌توانند میان اصل و فرع تمایز قائل شوند و فشارهای معیشتی و زندگی روزمره نمی‌تواند مانع از حضور آنها در صحنه‌های دفاع از اساس انقلاب و نظام اسلامی از جمله انتخابات شود.

مجیدی ادامه می‌دهد: هر برگه رأی ما می‌تواند پشتوانه‌ای برای اجرای موفق سیاست‌های دولت در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باشد و حضور حداکثری مردم پیام‌های زیادی دارد که برای دوستان پیام امید، نشاط، حرکت و مقاومت دارد و برای دشمنان نظام بیان کننده این مهم که "با هر چه در اختیار دارید ما را تحریم کنید و ما با رأیمان شما را تحقیر می‌کنیم."

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند،خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برای انتخاب خوب باید معیارها را شناخت و معیار اصلی این است که کسانی سر کار بیایند که همتشان بر حفظ عزت و حرکت کشور در راستای هدف‌های انقلاب باشد، گفت: منتخب مردم باید خصوصیات ولایت‌مداری، تبعیت از رهبری، التزام به قانون اساسی، متعهد، متخصص و ساده زیست، مردم‌دار و قدرت ایستادگی در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی برای دفاع از حقوق انرژی هسته‌ای را داشته باشد.

جواد هروی، نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس می‌گوید: رئیس جمهور منتخب باید ولایت‌پذیری، قانون‌مداری، حافظ ارزش‌های اسلامی، مطلع بودن در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی و بهره‌مندی از خرد جمعی برای حل مسائل اقتصادی و سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

یک کارشناس اقتصادی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه خواسته شما از رئیس جمهور آینده چیست، می‌گوید: مشکل بیکاری در کشور ما به دو موضوع نبود فرهنگ کار‌آفرینی و توجه نکردن به آمایش سرزمینی برمی‌گردد که دولت آینده باید قبل از ایجاد اشتغال، ابتدا فرهنگ کارآفرینی را ترویج دهد تا تعریف شغل فقط به کار کردن در اداره و پشت میز‌نشینی ختم نشود.

محمود سیروسی ادامه می‌دهد: دولت آینده باید آمایش برتر مقابله با بیکاری را توصیه کند یعنی در هر منطقه متناسب با ظرفیت و استعداد منابع انسانی و جغرافیایی منطقه سرمایه‌گذاری کند نه از روی احساس و غیرکارشناسانه.

یک روانشناس جوان با بیان اینکه بیکاری یکی از حلقه‌های مهم زنجیره آسیب‌های اجتماعی است که می‌تواند آسیب جدی به جامعه بزند، می‌گوید: جوانان به نامزدی رأی می‌دهند که با برنامه و ایجاد انگیزه و امید به منظور جلب اعتماد اکثریت وارد انتخابات شده باشد.

ایوب مرتضایی می‌افزاید: شخصی که از توانمندی اداره امور برای حل مشکل برخوردار باشد و بتواند نگاه دقیق و رویکرد معقولی در عرصه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داشته باشد از مقبولیت و مشروعیت خوبی برخوردار است.

==============

گزارش از علیرضا چاجی

==============

انتهای پیام/69014/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول