اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر انتخابات استانداری خراسان جنوبی خبر داد

وجود 16 هزار رأی اولی در خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی بین 14 تا 16 هزار رأی اولی وجود دارد.

وجود 16 هزار رأی اولی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا کافی در چهارمین جلسه ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی با اشاره به جلسات انتخاباتی در استان اظهار کرد: این جلسات با حضور روحانیان و دانشجویان در سطح استان برگزار شده که نتایج خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه مجریان انتخابات در سه موضوع قسم یاد کرده‌اند، ادامه داد: این موضوعات شامل قانون‌مداری، عدالت‌محوری و امانت‌داری است.

برگزاری انتخابات شوراها در 872 روستای خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان جنوبی با اشاره به 909 روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات استان تصریح کرد: در 37 روستای واجد شرایط انتخابات شوراهای اسلامی برگزار نمی‌شود.

کافی با اشاره به روستاهای استان که انتخابات شوراها در آنها برگزار نمی‌شود، یادآور شد: از این تعداد 25 روستا میزان ثبت‌نام کنندگان برای شوراها به حد نصاب نرسیده و در 12 روستا نیز کاندیداها رد صلاحیت یا انصراف داده‌اند.

وی اذعان داشت: در 872 روستای خراسان جنوبی انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا 3 هزار نفر هستند

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان جنوبی از برگزاری انتخابات در 27 شهر استان خبر داد و متذکر شد: اعضای اصلی شوراهای اسلامی در استان 147 نفر هستند.

کافی با بیان اینکه 2 هزار و 600 نفر منتخبان شوراهای اسلامی روستایی استان هستند، اضافه کرد: مجموع منتخبان در شوراهای اسلامی شهر و روستای استان 2 هزار و 747 نفر هستند.

وی با اشاره به واجدین شرایط رأی دادن در خراسان جنوبی گفت: تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان 490 هزار نفر است.

وجود 508 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه بین 14 تا 16 هزار نفر برای نخستین بار رأی می‌دهند، ادامه داد: با احتساب رأی اولی‌ها به آمار رأی دهندگان استان 508 هزار نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند.

کافی با بیان اینکه تعداد نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان جنوبی 5 هزار و 347 نفر است، تصریح کرد: از این آمار به سبب انصراف تعدادی کم شده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم باید خود را برای حضور در انتخابات 24 خردادماه جاری آماده کنند، اذعان داشت: مردم با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه سعی کنند در ساعات نخست روز رأی‌گیری در محل حاضر باشند تا از ازدحام در پایان زمان رأی‌گیری جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ادارات ثبت احوال استان در روز پنج‌شنبه 23 خردادماه جاری تا ساعت 18 آماده ارائه خدمات به مردم هستند، خاطر نشان کرد: همچنین در روز جمعه 24 خردادماه هم به صورت کشیک فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/69010/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول