اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط هیئت نظارت استان خراسان جنوبی

22 نامزد رد صلاحیت شده، تایید صلاحیت شدند

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: 22 نفر از نامزدهای شهرستان بیرجند که توسط هیئت اجرایی شهرستان رد صلاحیت شده‌ بودند، توسط هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی تایید صلاحیت شدند.

22 نامزد رد صلاحیت شده، تایید صلاحیت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری بیرجند، سیدمحمدزمان ابطحی اظهار کرد: با تایید این 22 نفر شمار داوطلبان عضویت در چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان بیرجند به 841 نفر رسید که از این تعداد 81 نفر برای عضویت در شورای شهر بیرجند و 760 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان بیرجند با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: مردم شهرستان بیرجند در انتخابات 24 خردادماه 11 نفر عضو اصلی و پنج نفر عضو علی‌البدل را برای شورای شهر بیرجند و 357 نفر را برای عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی بیرجند انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه در 117 روستای بخش مرکزی انتخابات چهارمین دوره شوراها برگزار می‌شود، تصریح کرد: به علت به حد نصاب نرسیدن کاندیداها در 21 روستای بالای 20 خانوار این بخش انتخابات چهارمین دوره شوراها برگزار نمی‌شود و تنها انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود. 

جانشین رئیس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند در ارتباط با زمان اعلام اسامی کاندیداهای انتخابات شوراها اظهار داشت: اسامی داوطلبان 13 تا 15 خردادماه از طریق انتشار آگهی و مطبوعات محلی به اطلاع مردم می‌رسد و کاندیداها از 16 خردادماه تا 24 ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری یعنی 23 خردادماه فرصت تبلیغات دارند.

ابطحی ادامه داد: کاندیداها قبل از برنامه‌ریزی به منظور تبلیغات از موارد مجاز و غیرمجاز تبلیغات آگاهی پیدا کنند تا بی‌جهت متحمل هزینه نشوند چرا که از انتشار هرگونه جزوه، تراکت، پوستر، بنر و پارچه در ابعاد و اشکال غیر مجاز جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان رفاهی تفریحی شهرداری بیرجند حدود 500 متر مربع فضا در اماکن و میادین اصلی شهر به منظور نصب تبلیغات مجاز کاندیداها در نظر گرفته که به صورت مساوی در اختیار کاندیداها قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی فرماندار بیرجند افزود: هر یک از نامزدهای این دوره که پیش از این تنها مجاز به دایر کردن یک ستاد در هر یک از مناطق بیرجند بودند، در این دوره می‌توانند یک ستاد برای آقایان و یک ستاد برای بانوان در هر یک از مناطق شهرداری دایر کنند.

انتهای پیام/2248/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول