اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان خبر داد

راه‌اندازی مرکز پایش کنترل آلودگی در محیط زیست زنجان

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان گفت: مرکز پایش کنترل آلودگی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی مرکز پایش کنترل آلودگی در محیط زیست زنجان

امیر مهدویانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: واحدها و کارخانه‌هایی که مجهز به سیستم پایش آلودگی هستند نمودارهای کنترلی این واحدها بر روی مانیتورهای پایش لحظه‌ای آلودگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وضعیت طبیعی استان زنجان نیز در مرکز کنترل اداره کل حفاظت محیط زیست پایش می‌شود، خاطرنشان کرد: از جمله این موارد، وضعیت حیات وحش در مناطق مختلف استان زنجان در نمودارها مشاهده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان با بیان اینکه برخی از ماشین‌های حامل مواد خطرناک که از استان عبور می‌کردند امکان آسیب رساندن به محیط زیست زنجان را داشتند، اضافه کرد: در برخی مواقع کامیون حامل مواد اسیدی دچار سانحه شده است.

وی یادآور شد: مطالعه‌ای در زمینه عبور کامیون‌های حامل مواد خطرناک در استان زنجان صورت گرفته است که بر اساس این مطالعات کامیون‌های حامل مواد باید شرایط ویژه‌ و مورد نظر را برای عبور از استان داشته باشند.

مهدویانی با بیان اینکه گرد و غبارهای موجود یک تخریب زیست محیطی به شمار می‌رود، تصریح کرد: بیشتر گرد و غبارهای موجود از کشورهای همسایه وارد ایران می‌شود که پیشگیری از این امر اقدام فراملی می‌خواهد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های صورت گرفته در زمینه محیط زیست در استان زنجان کم است، ادامه داد: باید در این زمینه اقدامات مناسبی صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه اعتباری در زمینه آموزش به این اداره کل اختصاص نیافته است، افزود: باید یک ردیف اعتباری جداگانه در این زمینه ایجاد شود.

*ساخت انیمیشن «جهان وطن» در زنجان

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ردیف اعتبارات حوزه آموزش را دریافت کرده‌اند، گفت: انیمیشنی با عنوان «جهان وطن» در زمینه پسماندها تولید شده است.

انتهای پیام/73006/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول