اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

7 و 8 آبان

سمینار ملی شیمی و محیط زیست ایران در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

ششمین سمینار ملی شیمی و محیط زیست ایران هفتم و هشتم آبان در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

سمینار ملی شیمی و محیط زیست ایران در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سهیل عابر، دبیر ششمین سمینار ملی شیمی و محیط زیست ایران ضمن دعوت از تمام متخصصان برای حضور فعال در این سمینار، ثبت‌نام و زمان ارسال خلاصه مقالات را تا 20 مرداد ماه جاری بیان کرد.

وی گفت: روش‌های نوین تشخیص کیفی و اندازه‌گیری آلاینده‌های شیمیایی محیط زیست، شیوه‌های کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و اهمیت آموزش در آن، مدیریت، کنترل و بازیافت پسماندهای صنعتی و آلاینده‌های محیط زیست، نانوفناوری و محیط زیست، روند تغییرات شیمیایی دریاچه ارومیه و اثرات زیست محیطی آن، شیمی سبز، بررسی مشکلات زیست محیطی صنایع شیمیایی و مدیریت آنها و مدیریت پسماندهای آزمایشگاه‌های شیمی از جمله محورهای اصلی این سمینار است.

به گفته عابر، نتایج داوری مقالات ششمین سمینار ملی شیمی و محیط زیست ایران 14 شهریور ماه اعلام خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیشرفت صنایع با همه مزایایی که دارد، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به محیط زیست وارد کرده، افزود: متاسفانه در کشور ما تاکنون مباحث حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار چندان جدی تلقی نشده است و از سوی دیگر در امر توسعه صنعتی نیز به موضوع کاهش و بازیابی ضایعات، مدیریت پسماند و جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به محیط زیست توجه کافی نشده است و ادامه چنین روندی به همراه برخی پدیده‌های طبیعی، خسارات جبران‌ناپذیری به طبیعت و محیط زیست کشور وارد خواهد کرد.

عابر با بیان اینکه برای کمک به پیشگیری از چنین وضعی، انجمن شیمی ایران اقدام به برپایی سمینارهای شیمی و محیط زیست با همکاری دانشگاه‌های مختلف کشور کرده است، یادآور شد: سمینارهای اول تا پنجم از این مجموعه سمینارها به ترتیب در دانشگاه یاسوج (1381)، دانشگاه اصفهان (1382)،  دانشگاه کردستان (1384)، پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در بندر عباس (1389) و دانشگاه شهید چمران اهواز (1390) برگزار شد.

به گفته وی، برگزاری این سمینار می‌تواند بستر مناسبی را برای همفکری و مشارکت علمی استادان، پژوهشگران، دانشجویان، صاحبان صنایع و تمام علاقمندان به محیط زیست با تاکید بر علوم نوین و مسائل روز زیست محیطی ایران فراهم آورد.

یادآور می‌شود، همزمان با برگزاری این سمینار، دو کارگاه تخصصی و نمایشگاهی با موضوعات مرتبط از سوی شرکت‌ها و سازمان‌ها برپا خواهد شد.

انتهای پیام/60001/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول