اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

رسانه‌ها سفیران محیط زیست در ترویج فرهنگ هنجارها و ارزش‌ها هستند

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها به عنوان سفیران اصلی محیط زیست به منظور ترویج فرهنگ هنجارها و ارزش‌های محیط زیستی به میدان بیایند و محیط زیست استان را نجات دهند.

رسانه‌ها سفیران محیط زیست در ترویج فرهنگ هنجارها و ارزش‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز و به مناسبت هفته محیط زیست نشست خبری مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد.

عطا پورشیرزاد در این نشست گفت: هر ساله از 16 تا 22 خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده که خبرنگاران و اصحاب رسانه با قلم توانای خود در جهت ارتقا و آگاهی بخشی محیط زیست می‌توانند ایفای نقش کنند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امروزه با شتاب صنعتی شدن در جامعه و بدون توجه به محیط‌ زیست بحران‌هایی از جمله تهی شدن منابع طبیعی، تراکم و انباشته شدن مواد زائد و خطرناک، نابودی جنگل‌ها و بحران آب به‌وجود آمده که نیازمند توجه و دقت هرچه بیشتر مردم و مسئولان است.

وی شاخصی از بحرانی شدن آب را رودخانه بشار عنوان کرد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته این رود نجات یافت و با همکاری و همراهی مردم، مسئولان و صاحبان صنایع می‌توان استفاده بهتری از بستر رودخانه بشار داشته باشیم.

این مسئول، عمده مشکل موجود در حوزه محیط زیست را آگاهی‌رسانی مردم دانست و گفت: افراد جامعه باید نسبت به وظایف محیط زیستی خود و ایجاد فضای سالم آگاه باشند.

پورشیرزاد ترویج فرهنگ‌ها و هنجارها در جامعه را نیازمند همت مضاعف اصحاب رسانه دانست و گفت: رسانه‌های جمعی و گروهی برای نهادینه کردن این امر و کاهش مشکلات زیست محیطی به میدان بیایند.

وی ادامه داد: ترغیب شهروندان به گسترش سواد و دانش اخلاقی محیط زیست مهم بوده از این رو با نهادینه شدن این امر در جامعه میزان مشکلات محیط زیستی در سطح جامعه کاهش می‌یابد.

نهادینه کردن رفتار زیست محیطی در خانواده‌ها مؤثر است

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر رفتار محیط زیستی در خانواده‌ها ایجاد شود درصدی از مشکلات محیط زیست برطرف می‌‌شود، عنوان کرد: نهادینه کردن این امر در سطح جامعه مفید بوده و زمانی که جامعه اغنا شود مشکلات نیز کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌ها در کاهش مشکلات محیط زیستی مهم و مؤثر بوده و با عملی کردن این امر می‌توان میزان مشکلات زیست محیطی را برطرف کرد.

انتهای پیام/82011/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول