اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

مهم‌ترین رویکرد سازمان محیط ‌زیست ارتقای فرهنگ مردم است

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: مهم‌ترین رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست ارتقای فرهنگ مردم در زمینه محیط زیست است.

مهم‌ترین رویکرد سازمان محیط ‌زیست ارتقای فرهنگ مردم است

حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مهم‌ترین رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست ارتقای فرهنگ مردم در زمینه محیط زیست بوده و یکی از برنامه‌های این سازمان در هفته محیط زیست آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه مسائل مربوط به محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه از 16 تا 22 خرداد هفته محیط زیست نامگذاری شده، اعلام کرد: در این ایام سعی می‌کنیم مردم را با مسائل مربوط به محیط زیست آشنا کنیم.

عباس‌نژاد به واژه محیط زیست اشاره کرد و عنوان داشت: این واژه متشکل از دو کلمه اعم از کلمه محیط به معنی جا و مکان و کلمه زیست به معنی زندگی کردن بوده و حیات بشری وابسته به این دو حوزه است.

وی افزود: محیط زیست بستر حیات بوده و از نیازهای اصلی بشریت است و اهمیت محیط زیست نشان می‌‌‌دهد بدون آب، درخت، هوا هیچ موجودی قادر به ادامه حیات نیست.

عباس‌نژاد با اشاره به اینکه انسان از خاک آفریده شده و به خاک بر می‌گردد، تصریح کرد: اگر خاک را آلوده کنیم خودمان نیز از آن تاثیر می‌گیریم لذا در فرهنگ، دین و انقلابمان احترام به طبیعت، آب و خاک و رعایت ملاحظات زیست محیطی تاکید شده است.

وی ابراز داشت: برنامه‌های متعددی به مناسبت هفته محیط زیست از طرف سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در نظر گرفته شده و تا کنون برنامه‌های آموزشی و نشست خبری در زمینه مسائل مربوط به محیط زیست انجام گرفته و کارگاه‌های آموزشی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه این برنامه‌ها در شهرستان‌های آذربایجان غربی نیز در نظر گرفته شده است، گفت: روز 21 خرداد پاکسازی پارک الغدیر ارومیه در ساعت 6:15 انجام خواهد شد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، حسن عباس‌نژاد از سخنرانان هفته گذشته نماز جمعه ارومیه بوده که به مناسبت هفته محیط زیست سخنرانی کردند.

انتهای پیام/61009/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول