اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گریه یک مدیرکل در نشست خبری

محمودی‌راد: برای حفاظت از محیط زیست تنها هستیم

مدیرکل محیط زیست مازندران در نشست مطبوعاتی امروز در جمع خبرنگاران درباره اقدامات این نهاد برای حفاظت از محیط زیست با گریه گفت: ما برای حفاظت از محیط زیست تنها هستیم.

محمودی‌راد: برای حفاظت از محیط زیست تنها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، نشست مدیرکل محیط زیست مازندران به مناسبت هفته محیط زیست، صبح امروز در اداره کل محیط زیست استان برگزار شد.

هرمز محمودی‌راد مدیرکل کهنه‌کار محیط زیست مازندران در این نشست در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره حضور کمرنگ محیط زیست استان در مناسبات زیست محیطی و افکار عمومی گفت: آنچه که من درباره رعایت ضوابط و مقررات در سال‌های جاری نسبت به سال‌های گذشته می‌بینم، متفاوت‌ است، ارزیابی‌های دستگاه‌ نظارتی و استانداری نیز نشان از فعالیت مستمر محیط زیست دارد.

وی با اشاره به اینکه شاید کار اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اقدام «بازارپسندی» نباشد، خاطرنشان کرد: اما اقدامات موثری در این سال‌ها انجام شده است، هر چند چهره محیط زیست مازندران الان تحلیل رفته است و این تحلیل رفته رفته و روز به روز در اراضی جنگلی، کشاورزی و رودخانه در حال مشاهده باشد، اما با تلاش برای ترمیم شاید به شرایط 40 سال پیش نتوانیم برگردیم.

محمودی‌راد با اشاره به اینکه یک خرد جمعی و هماهنگی بین دستگاهی نیاز است، گفت: «ابداً از وضعیت رودخانه‌های استان راضی نیستیم»، به عنوان نمونه برای دو ماه برای حفاظت از رودخانه در زمان تخم‌ریزی ماهیان نیاز به 60 نیرو داریم تا به صورت مستمر در کنار رودخانه‌های شیلاتی حضور داشته باشند و جلوی صید غیرمجاز را بگیرند و در کنار آن به کمک شیلات بیایند و با این روند هم تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی را داشته باشیم و هم هزینه‌های تکثیر مصنوعی که شیلات به دنبال آن است را کاهش دهیم، که ما این نیروی انسانی را نداریم.

وی که صحبت‌هایش در این بخش از مصاحبه حالت درد و دل‌گونه گرفته بود، ادامه داد: وقتی 18 درصد تخصیص اعتبارات را در این اداره کل شاهد هستیم به نظر شما می‌توانیم موفق عمل کنیم.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به زخمی شدن یک راس گوساله مرال توسط یک سگ در هفته گذشته در منطقه میانکاله خاطرنشان کرد: وقتی انسان‌ها به این وسیله به طبیعت حمله می‌کنند، آیا می‌توان محیط زیست را نجات داد.

وی که خود را یک مازندرانی می‌داند اشاره‌ای به تبلیغات کاندیداهای انتخابات کرد و گفت: من زمانی که برگه‌های تبلیغات کاندیداها را می‌بینم، افتخار می‌کنم که پشت عکس، تصویر کوه دماوند به عنوان نماد سرافرازی که از مازندران است، نصب شده است.

محمودی‌راد با گریه درباره حفاظت از محیط زیست ادامه داد: «ما تنهاییم» برای حفاظت از محیط زیست تنها هستیم، من از مردم توقع دارم که به ما برای حفاظت از محیط زیست کمک کنند، برچسب عدم توسعه از پیشانی ما بردارید، مازندران باید به شیوه‌ای مدیریت شود که باغ، کشاورزی و جنگل را داشته باشد، استفاده از جنگل فقط برداشت چوب نیست، باید ارزش یک درخت را بدانیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه استقرار صنعت در این استان نیازمند ضوابط خاص است، تصریح کرد: محیط زیست در ارائه مجوز به واحدهای صنعتی به تنهایی عمل نمی‌کرد، در کارگروهی که در استانداری تشکیل می‌شود، دراین باره تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد.

مدیرکل محیط زیست مازندران در پایان با اعلام اینکه مازندران دارای شرایط ویژه زیست محیطی است، متذکر شد: هر جای از خاک این استان را که بیل بزنیم یک موجود زنده‌ای در آن زندگی می‌کند و باید توجه ویژه به این بخش شود چون آسیب‌دیدگی آن زیاد است.

انتهای پیام/86003/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول