اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17 و 18 مهر ماه صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط زیست کشور در مشهد

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از برگزاری نخستین کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط زیست کشور در 17 و 18 مهر ماه در مشهد خبر داد.

برگزاری نخستین کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط زیست کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خلیل‌الله کاظمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط زیست کشور با هدف تاکید بر نقش کلیدی خدمات و محیط زیست شهری در مدیریت شهری و توسعه آن در شهرها و تنظیم فعالیت‌های این حوزه در جهت بهبود مدیریت شهری و رفاه شهروندان در 17 و 18 مهر ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.

ضرورت ایجاد توسعه پایدار در شهرها، نیازمند انجام تحقیقات علمی در شهرها و کلان شهرهایی است که توسعه روزافزون آنان سبب ایجاد آلودگی‌های گسترده شده است.

وی افزود: برپایی نخستین کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط زیست کشور برای ایجاد بستر مناسب برنامه‌ای برای ارتقای هماهنگی و وحدت رویه و انسجام عملکردی بین خدمات شهری و متولیان مدیریت شهری است.

کاظمی تصریح کرد: نخستین قدم در فضای شهری باید توسعه پایدار باشد که در همین راستا ما با همکاری محققان و اندیشمندان دانشگاهی تلاش می‌کنیم به هدف اساسی که همان رفاه شهروندان است دست یابیم.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ارتباط دو سویه بین حوزه اجرا و حوزه تخصصی و علمی را سبب ایجاد اتفاقات مثمرثمر در شهرها عنوان کرد و گفت: با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متخصصان دانشگاهی می‌توان برنامه‌های جامعی را جهت برون‌رفت از معضلات فعلی شهرها تدوین و اجرا کرد.

وی آلودگی‌های امروز شهرها و کلان شهرها را ناشی از صنعت، پسماند، فاضلاب، هوا  دانست و تصریح کرد: با ایجاد فضای مناسب و پیوند بین حوزه اجرا و علم و تحقیق می‌توانیم تنگناها و معضلات حاکم بر ساختار خدمات و محیط زیست شهری را بررسی و برطرف کنیم.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد به پذیرش مقاله در این کنفرانس اشاره کرد و افزود: تمامی علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت این کنفرانس  www.use.mashhad.ir اطلاعات لازم را دریافت کرده و تا 30 مرداد مقالات خود را ارسال کنند.

وی با اشاره به محورهای برگزاری این کنفرانس بیان کرد: خدمات شهری و فناوری اطلاعات، خدمات شهری و مدیریت کاهش مخاطرات، خدمات شهری و عدالت اجتماعی، برنامه‌ریزی و ارتقا کیفیت خدمات و و محیط زیست شهری با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان و چشم‌انداز و چالش‌های محیط زیست شهری از محورهای این کنفرانس است.

انتهای پیام/70004/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول