اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته محیط زیست انجام شد

امضای تفاهم‏نامه‏های همکاری 2 نهاد با محیط زیست استان سمنان

تفاهم‏نامه‏های همکاری دو نهاد با محیط زیست استان سمنان به مناسبت هفته محیط زیست امضا شد.

امضای تفاهم‏نامه‏های همکاری 2 نهاد با محیط زیست استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، صبح امروز در اجرای اصول 44 و 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ضرورت مشارکت همه بخش‏های استان در حفاظت محیط زیست، تفاهم‏نامه‏هایی در سمنان امضا شد.

این تفاهم‏نامه‏ها به منظور جلب مشارکت مردمی و بسیج برای حفاظت از محیط زیست و تحقق توسعه پایدار و بهره‏گیری از توان تخصصی دانش‏آموختگان بسیجی با هدف گسترش تعامل و همکاری بین اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان و سازمان بسیج مهندسین استان سمنان و همچنین مدیریت شعب بانک انصار استان سمنان تفاهم‏نامه‏ای میان ارگان‏های ذکر شده منعقد شد.

حمید ظهرابی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از اهداف این تفاهم‏نامه به بهبود، توسعه و به‏کارگیری رویکردهای نوین مدیریت محیط زیست، فرهنگ‏سازی و افزایش سطح آگاهی‏های محیط زیستی جامعه اشاره کرد.

وی ادامه داد: تشکیل اتاق فکر با حضور کارشناسان و متخصصین عضو بسیج مهندسین برای ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات جهت بهبود رویکرد مدیریت محیط زیست، استفاده از پتانسیل‏های آموزشی و کارشناسی سازمان بسیج مهندسین برای آموزش همگانی و تنویر افکار عمومی از جمله برگزاری کارگاه‏ها و همایش‏های آموزشی از دیگر مفاد این تفاهم‏نامه‏هاست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان همچنین افزود: تشکیل بانک جامع اطلاعاتی در خصوص طرح‏های پژوهشی مرتبط با محیط زیست و علوم وابسته، حضور نماینده بسیج مهندسین در جلسات شورای پژوهشی محیط زیست استان مرتبط و همچنین نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان در جلسات کمیته‏های تخصصی بسیج مهندسین و بهره‏گیری از حمایت‏های بسیج مهندسین در اجرای طرح‏های محیط زیست و نیز جلوگیری از دست‏اندازی‏ها به منابع و مناطق چهارگانه و گونه‏های گیاهی و جانوری و آلودگی محیط زیست از موضوعات این همکاری است.

ظهرابی استفاده از تسهیلات و خدمات بانک انصار برای اجرای طرح‏های مرتبط با محیط زیست نظیر مراکز تکثیر و پرورش حیات‏وحش، ایجاد قرق‏های اختصاصی، ایجاد آزمایشگاه‏های معتمد محیط زیست و پرداخت تسهیلات برای نصب سیستم‏های کنترل آلودگی و سیستم‏های پایش لحظه‏ای آلودگی در صنایع استان را از محورهای همکاری با این بانک برشمرد.

انتهای پیام/2249/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول