اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

محیط زیست اصفهان برای احیای تالاب گاوخونی کم‌کاری کرده است

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: حفاظت محیط زیست اصفهان در زمینه احیای تالاب گاوخونی کم‌کاری کرده و وظایف خود را در راستای احیای این تالاب به صورت شایسته انجام نداده است.

محیط زیست اصفهان برای احیای تالاب گاوخونی کم‌کاری کرده است

علی ایرانپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه تالاب بین‌المللی گاوخونی از سال‌های گذشته تاکنون به دلیل نبود آب خشک شده است، آیا مجلس شورای اسلامی اقدامی را برای احیای این تالاب بین‌المللی انجام نمی‌دهد، اظهار کرد: تالاب گاوخونی یکی از تالاب‌های بین‌المللی موجود در سطح کشور بوده و مهم و با ارزش بودن این تالاب در سطح کشور محرز شده است.

وی با بیان اینکه مدتی پیش اجرای طرحی ملی با عنوان مدیریت تالاب‌ها در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که این طرح از استان آذربایجان غربی آغاز شد، اضافه کرد: اما این طرح با عنوان احیای تالاب‌های سراسر کشور در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این طرح در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بررسی شد و پس از آن نیز این طرح در کمیسیون تلفیق نیز مطرح شده است، تصریح کرد: براساس این طرح سازمان حفاظت محیط زیست و دولت مکلف شده است که راهکار‌های قانونی را برای احیای این تالاب‌ ارائه بدهد.

وی با اشاره به اینکه این راهکار‌ها باید از خشک شدن این تالاب‌ها جلوگیری کند، ادامه داد: خشکسالی تالاب بین‌المللی گاوخونی یکی از مهم‌ترین دلایل و عوامل مؤثر در راستای افزایش آلاینده‌های جوی در برخی از مناطق استان اصفهان محسوب می‌شود.

ایرانپور با بیان اینکه خشکسالی تالاب‌ها سبب بروز ریز‌گرد‌ها و ذرات گرد و غبار در سطح مناطق می‌شود، تاکید کرد: مدیریت و احیای تالاب‌ها تأثیر بسیاری در راستای کاهش آلودگی هوا، تعدیل آب و هوا، رسیدگی به وضعیت اکوسیستم مناطق و جلوگیری از بروز گرد و غبار در مناطق دارد.

وی با تأکید بر اینکه خشکسالی تالاب‌ها بستر‌های بروز آلودگی‌های ناشی از ذرات گرد و غبار را در سطح مناطق فراهم می‌کند، افزود: تالاب‌ها از سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند و حفظ و صیانت از تالاب‌ها به عنوان ذخایر و میراث‌های کشور وظیفه تمام مردم و مسئولان است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اما سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان در زمینه احیای تالاب گاوخونی کم‌کاری کرده و وظایف خود را در راستای احیای این تالاب به صورت شایسته انجام نداده است، گفت: حفاظت محیط زیست استان باید اقدامات جدی‌تر و شایسته‌تری را در راستای احیای مجدد حیات این تالاب انجام بدهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس می‌تواند طرح و برنامه‌های جدی را در راستای احیای این تالاب ارائه بدهد،  اظهار کرد: در سطح کشور تالاب‌های مشابه تالاب گاوخونی اصفهان وجود دارد و برنامه‌های مورد نیاز برای احیای تالاب‌های سراسر کشور باید در قالب طرح ملی احیای تالاب‌ها اجرایی شود.

انتهای پیام/63004/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول