اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست فارس تأکید کرد

لزوم حساسیت افکار عمومی نسبت به محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: افزایش آگاهی و حساسیت مردم نسبت به مسائل زیست ‌محیطی راهکاری مناسب در تغییر الگوهای رفتاری و ترویج فرهنگ غنی زیست ‌محیطی است.

لزوم حساسیت افکار عمومی نسبت به محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی با اشاره به نزدیک شدن به هفته محیط زیست گفت: از 16 تا 22 خردادماه با عنوان هفته محیط زیست معرفی شده و  هدف از آن، افزایش آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب مسئولان به أتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌ جانوری است.

وی افزود: رشد روزافزون آلودگی و تخریب محیط زیست و بروز بحران‌های پی‌درپی زیست‌محیطی باعث شد دولت‌ها به طور جدی به تکاپو افتاده تا چاره‌ای بیندیشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: عزم جهانی برای حفاظت محیط زیست با تشکیل نخستین کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد درباره انسان و محیط زیست که به کنوانسیون استکهلم معروف است، در سال 1972 در سوئد جنبه عینی پیدا کرد به طوری که حق برخورداری انسان از محیط زیست سالم همطراز با حقوق بشر شناخته شد.

ابراهیمی‌کارنامی عنوان کرد: در این میان ایران نیز به تعدادی از کنوانسیون‌ها و پروتکل‌ها پیوست و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان مرجع ملی، اجرای بیشتر آن‌ها را بر عهده دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس همچنین گفت: برگزاری مراسم روز جهانی محیط زیست یکی از اقداماتی است که از طریق آن، سازمان ملل افکار عمومی را نسبت به محیط زیست برانگیخته و دستور کار این روز جلب توجه مردم به مسائل زیست‌محیطی، توانمند ساختن مردم، ارتقای طرز تفکر جوامع، محوری برای تغییر ایده‌ها و افکار به سوی مسائل زیست ‌محیطی است.

ابراهیمی‌کارنامی تصریح کرد: هفته محیط زیست فرصت مناسبی برای هشدارهای مؤثر به حوزه عمومی است تا همگام با محیط ‌زیست برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از اثرات مخرب آلاینده‌های زیست‌محیطی تلاش کرده و انحراف از معیارهای محیط زیستی را تصحیح و به جایگاه مناسب خود برگردانند.

وی اظهار داشت: این ویژه‌برنامه‌ها که بیشتر ماهیتی نمادین دارند، یادآور مسائل و چالش‌هایی هستند که هر روز محیط‌ زیست با آن‌ها مواجه است. 

این مسئول در ادامه گفت: امروزه اهمیت توجه به محیط زیست همزمان با کاهش منابع ماده و انرژی، حجم فراوان زائدات تولیدی و پتانسیل انتشار آلودگی به محیط از یک سو و لبریز شدن ظرفیت محیط برای پذیرش، هضم و پالایش طبیعی این زائدات از سوی دیگر بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام/2448/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول