اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان:

عدم توجه به محیط زیست، جوامع را دچار چالش می‎کند/ هدررفت سالانه 1.3 میلیارد تن غذا در دنیا

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: در دنیای امروز عدم توجه به محیط زیست، جوامع بشری را با چالش‎های زیادی مواجه خواهد کرد.

عدم توجه به محیط زیست، جوامع را دچار چالش می‎کند/ هدررفت سالانه 1.3 میلیارد تن غذا در دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد ممشلی صبح امروز در مدیران ادارات محیط زیست استان گلستان ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست اظهار داشت: سوراخ شدن لایه‎های اوزون، فرسایش، سونامی، زمین‎لرزه و سیل تنها نمونه‎های کوچکی از برخورد طبیعت با دست‎اندازی‎های جوامع بشری است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به حوزه محیط زیست باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: محیط زیست در نگاه مقام معظم رهبری یک موضوع بسیار مهم است چنانچه اهمیت آن را بارها و بارها به مسئولان تاکید فرمودند.

هرگونه تخریب محیط زیست ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان بیان داشت: حفاظت از محیط زیست، جنگل‎ها، منابع طبیعی، فضای سالم و باطراوت از اساسی‎ترین مسائلی است که بر روی دوش مسئولان گذاشته شده است.

ممشلی افزود: اصل پنجاهم قانون اساسی نیز به موضوع محیط زیست پرداخته و هرگونه تخریب را ممنوع اعلام کرده است، لذا با توجه به اهمیت و حساسیتی که محیط زیست دارد طبیعتا این مهم تنها از عهده حفاظت محیطت زیست میسر نیست و نیاز به کمک همه اقشار مختلف مردم مخصوصا رسانه‎ها دارد.

وی با بیان اینکه محیط زیست متعلق به همه است، متذکر شد: همگان موظف هستند امانتی که به آنها سپرده شده حفظ و صیانت و به دست نسل آینده تحویل داده شود.

870 میلیون نفر در جهان با سوءتغذیه مواجه هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به اینکه منابع محدود است، گفت: کره زمین، حدود 7 میلیارد نفر جمعیت دارد که باید غذای آنها تامین شود قاعدتا اگر میزان مصرف و تغییر کاربری افزایش پیدا کند نمی‎توان آنطور که باید، منابع را برای نسل آینده تامین کرد و این مسئله، معضلی است که در دنیا با آن مواجه‎ایم.

ممشلی با بیان اینکه حدود 870 میلیون نفر در جهان با سوءتغذیه مواجه هستند، ابراز داشت: حدود 1.3 میلیارد تن غذا در هر سال به هدر می‎رود، همه ما مسلمانیم و در دین اسلام نیز سفارش زیادی به صرفه‎جویی شده است لذا باید با تفکر و صرفه‎جویی، غذا مصرف کنیم.

انتهای پیام/83001/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول