اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

شناسایی 18 هزار کیلومتر اراضی معدنی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 16 پهنه معدنی به مساحت 18 هزار و 874 کیلومتر در استان شناسایی شده است.

شناسایی 18 هزار کیلومتر اراضی معدنی در خراسان جنوبی

علیرضا جمیع ظهر امروز در حاشیه نشست خبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارتباط با توسعه بخش معدن استان اظهار کرد: طرح پهنه‌بندی مناطق استان به منظور شناسایی مناطق دارای ظرفیت بالا برای معادن اجرایی شده که در این راستا 18 هزار و 874 هکتار از اراضی خراسان جنوبی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه این اراضی در 16 پهنه تقسیم‌بندی شده است، افزود: این مناطق شامل تمامی شهرستان‌های استان از جمله پهنه قاین (بزن آباد)، پهنه قاین (ورزگ)، پهنه زیرکوه - قاین(آهنگران)، پهنه سرایان، پهنه فردوس، پهنه بشرویه، پهنه غرب و جنوب طبس، پهنه درمیان، پهنه شمال و جنوب بیرجند، پهنه خوسف - شاه سلیمان علی، پهنه جنوب خوسف (قلعه زری) و پهنه نهبندان (شرق دهسلم) می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سایر مناطقی که در این پهنه قرار نگرفتند مناطق آزاد هستند، اضافه کرد: بخش خصوصی با اکتشاف در این مناطق می‌تواند نسبت به بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری اقدام کند.

جمیع با بیان اینکه هم‌اکنون نقشه‌برداری‌های این معادن در استان انجام شده است، افزود: این مناطق به نفع دولت شناسایی شده و برای توسعه اقتصادی استان بهره‌برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مناطق بیشتر معادنی که دارای فلزات قیمتی و مواد معدنی با ارزش‌تر بودند، شناسایی شدند و طلا، آهن، سرب، نقره، تیتان و روی از جمله مواد معدنی شناسایی شده در این مناطق است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در صورتی که معادن بخش خصوصی در معادن پهنه‌بندی شده قرار گرفته باشند، این افراد مجاز به ادامه فعالیت هستند، یادآور شد: در صورت ابطال پروانه بهره‌برداری پروانه یک شخص برای شخص دیگری صادر نمی‌شود.

جمیع با اشاره به اینکه هم‌اکنون 317 پروانه بهره‌برداری معدنی در استان صادر شده است، گفت: حدود 1.5 درصد از مساحت استان به عنوان معدن بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/22481/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول